Ga naar inhoud

Melding: "TabExplorer werkt niet"

Adrieadrie

Aanbevolen berichten

Telkens als ik tegenwoordig de pc opstart krijg ik de melding:

"TabExplorer werkt niet, er wordt naar een oplossing gezocht"

Na enkele minuten verdwijnt de melding van het scherm

Ik werk met Windows7 64bit versie, alle update's steeds automatisch bijgewerkt

Gewone desktop pc met Samsung SyncMaster BX2450 Led scherm

Wat is de oorzaak en wat is de oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zult TabExplorer ooit zelf geïnstalleerd hebben. Dat programmaatje zorgt ervoor dat je meerdere vensters van de verkenner voortaan in één venster krijgt te zien, maar dan met tabbladen.

Misschien werkt het programma juist niet goed meer, omdat je altijd netjes alle updates voor Windows hebt geïnstalleerd.

Bij de opties van TabExplorer heb jij ervoor gekozen om dat programma standaard automatisch te laten opstarten, wanneer jij je pc aanzet. Best mogelijk dat het programma juist door een update van Windows nu niet meer goed werkt.

Welke versie van TabExplorer gebruik jij? Na even zoeken op internet lijkt versie 1.2.2 me de meest recente. Die is onder andere hier te downloaden: TabExplorer Free Download

Vreemd genoeg wordt de website van de makers van dit programma (www.iwesoft.com) bij mij niet of pas na heel veel geduld geladen; in alle browsers. Ik heb Internet Explorer 11, Chrome en Firefox geprobeerd. Na 10 minuten opende die website wel in IE 11. Vreemd genoeg staat op die website versie 1.2.1 als nieuwste versie: http://www.iwesoft.com/product/36/tabexplorer

Wanneer jij een oudere versie hebt dan versie 1.2.2, dan zou ik TabExplorer eerst verwijderen en daarna de nieuwste versie installeren.

Geeft die nieuwste versie dezelfde problemen, en wil jij toch graag een Verkenner met tabbladen, dan zijn er wel meer programma's die daarvoor kunnen zorgen.

Dit is er een van: Clover. Hier lees je er meer over: Clover: Geef Windows Verkenner tabbladen à la Chrome | ZDNet.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha, dan lijkt het erop dat jij TabExplorer op je pc hebt geïnstalleerd en dat het daarna weer verwijderd is. Alleen is dat verwijderen niet helemaal gelukt. Er zijn restanten achtergebleven, onder andere in het register. En daardoor wordt er bij het opstarten van je computer ook geprobeerd om TabExplorer op te starten, wat dus niet lukt.

Wat je kunt proberen is het volgende:

1. Ga naar de website van iWesoft en download TabExplorer: http://www.iwesoft.com/product/36/tabexplorer

2. Installeer TabExplorer. Lukt het installeren of krijg je een foutmelding, omdat TabExplorer al geïnstalleerd zou zijn?

3. Als het installeren wel lukt, kun je op dat moment beslissen of je TabExplorer houdt of dat je het gaat verwijderen. Dat zou dan normaal moeten kunnen via Start > Configuratiescherm > Programma's en onderdelen.

Ik heb het programma namelijk net zelf even geïnstalleerd (had wel van tevoren een herstelpunt gemaakt!), zodat ik kon zien waar het geïnstalleerd wordt. Dat blijkt hier te zijn: C:\Program Files (x86)\TabExplorer.

In die map staan bij mij nu 41 bestanden en 11 mappen. Ik neem aan dat er bij jou op dit moment veel minder bestanden/mappen in die map staan.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tab explorer opnieuw geinstalleerd

Installatie gelukt, shortcut op scherm

Bij opstarten pc terug zelfde probleem "tabexplorer werkt niet er........"

Verwijderd via "configuratiescherm......"

Terug opgestart.........zelfde probleem

Map compleet verwijderd via verkenner

Terug opgestart............geen melding meer op scherm

Porrelaar dank voor het meedenken en mij in de juiste richting (verkenner: C\programs...........) te zetten

De melding steeds op het scherm was zeer irritant

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.