Ga naar inhoud

Fabrieksinstellingen

Destroyez

Aanbevolen berichten

Ik heb hier nog een oude Medion Pc staan die ik al jaren niet meer gebruik, origineel stond er windows Xp op, maar nu staat er windows 7 op. Ik zou graag deze pc herstellen naar de fabrieksinstellingen, ik heb dit geprobeert via een recovery disk die ik nog liggen had, maar dit is een 64bit versie, dus dit gaat er niet op. Zijn er nog andere manieren om hem volledig naar standaardinstellingen te resetten? Ik heb het ooit al eens met mijn acer moeten doen en dit was via alt - F10. Weten jullie soms hoe ik dit kan oplossen ?

MvG

Destroyez

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil liefst terug naar windows xp, zoals ik hem toen gekocht heb, er staat nu namelijk een gedownloade versie van windows 7 op, een vriend heeft die er ooit eens opgezet, maar de versie is "not genuine". De bedoeling is dat die pc naar mijn kleinere broer gaat, zodat hij er nog wat plezier aan heeft. Ik weet niet wat het beste is aangezien ik geen gekochte versie van windows 7 heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt er van af hoe windows 7 indertijd werd geinstalleerd.

Als de volledige harde schijf werd geformatteerd, ben je ook de herstelpartietie kwijt en kan je niet meer terug naar de fabrieksinstellingen tenzij je zelf herstelcd's hebt aangemaakt toen er nog XP op stond.

Als enkel de C partitie werd geformatteerd, is er misschien nog een mogelijkheid.

Kan je het model en type van deze pc eens opgeven?

Misschien vinden we bij Medion zelf nog iets wat ons kan verder helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat er op de sticker aan de achterkant ook een msn nummer?

Kan je dat ook eens doorgeven?

Kan je ook eens proberen een afbeelding te maken van het schijfbeheer?

Ga naar start, typ compmgmt.msc in het zoekvak en druk enter.

Klik dan onder opslag op schijfbeheer.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het MSN nummer, soms aangeduid als "Art.-Nr", "P/N" of "Article number", is een 8-cijferig nummer dat je op het identificatieplaatje kunt vinden op de achterzijde van de pc.

De recovery partitie is blijkbaar nog aanwezig.

Hopelijk kunnen we ze nog gebruiken.

Probeer eens het volgende.

Zodra je de pc hebt aangezet, kijk je naar de onderkant van het scherm.

Normaal zie je daar enkele meldingen in de vorm van druk del voor setup, hit del to enter setup of F8 bootmenu

Kijk of er iets staat als press FX to run recovery

Die FX komt overeen met een F toets (vermoedelijk F11 of F12)

Die toets moet je indrukken zodra je de melding ziet om het herstel te starten.

Goed opletten want het gaat snel voorbij.

Eventueel enkele malen herstarten tot je de juiste timing hebt gevonden om de toet in te drukken.

Zodra de herstelprocedure is gestart, volg je gewoon de instructies op het scherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou het moeten lukken met de toets F11. Alleen jammer dat je het paswoord niet hebt.

Met je msn nummer kan ik ook geen handleiding meer vinden omdat je toestel blijkbaar te oud is.

Als je de oorspronkelijk handleiding van deze pc nog kan vinden, moet je daar eens in kijken bij het hoofdstuk "Probleemoplossing / herstellen fabrieksinstellingen".

Je kan ook nog kontakt nemen met Medion en daar je probleem voorleggen.

Misschen kunnen zij je het paswoord nog bezorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.