Ga naar inhoud

waarschijnlijk malware en virus probleem

Aanbevolen berichten

Dat heb ik gedaan

d. bank

Ik heb de xp cd gekopiërd naar de c schijf, dat is gelukt. Misschien dat er nu iets aan het probleem gedaan kan worden. Als ik sfc /scannow bij uitvoeren intik krijg ik een melding dat er snelkoppelingen ontbreken en dat in het configuratiescherm mapopties aangepast moeten worden, ik heb alleen geen idee hoe ik dat moet doen.

- - - Updated - - -

Ik heb de xp cd gekopiërd naar de c schijf, dat is gelukt. Misschien dat er nu iets aan het probleem gedaan kan worden. Als ik sfc /scannow bij uitvoeren intik krijg ik een melding dat er snelkoppelingen ontbreken en dat in het configuratiescherm mapopties aangepast moeten worden, ik heb alleen geen idee hoe ik dat moet doen.

p.s.

Heb je nog naar mijn logje gekeken heb je daar iets aan of niet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heb je nog naar mijn logje gekeken heb je daar iets aan of niet ?
Dat is gebeurd, ja ... maar gaf geen bijkomende info vrij. Vandaar de overstap naar sfc /scannow ;-)

Even de huidige situatie bekijken: XP is dus hersteld (met uitzondering van de foutmeldingen over de snelkoppelingen en mapopties). Zijn er nog andere merkbare problemen die je nu hebt bij het werken met de PC ?

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is gebeurd, ja ... maar gaf geen bijkomende info vrij. Vandaar de overstap naar sfc /scannow ;-)

Even de huidige situatie bekijken: XP is dus hersteld (met uitzondering van de foutmeldingen over de snelkoppelingen en mapopties). Zijn er nog andere merkbare problemen die je nu hebt bij het werken met de PC ?

Als ik programma's wil downloaden lukt dat niet (exe bestanden pakt ie niet) Malwarebite anti malware geeft bij het openen nog steeds error code 339 andere programma's kunnen ook niet geopend worden bijv. norman malware cleaner. Nog even een vraagje dat ik de xp cd op mijn harde schijf (c schijf heb opgeslagen) heeft dat denk je een verbeter punt opgeleverd, en zo ja wat nu te doen ? ook krijg ik niet voor elkaar om de flashplayer te downloaden.

D. Bank

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

En dus via de CD niet enkel de fouten in de oude XP verbeterd ?

ik heb alleen de xp cd op de computer opgeslagen, maar niet de fouten verbeterd. Hoe moet ik die fouten dan verbeteren, moet ik dan een bepaalde map aanklikken om de fouten te verbeteren. De opgeslagen mappen van de cd xp hebben de volgende mappen:

1 Docs

2 I386

3 Support

4 Valuedd

5 Autorun

6 Bootfont

7 Leesmij

8 Setup

9 Win51

10 Win51ip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het scannen met sfc /scannow wordt (normaal) naar het inbrengen van de CD gevraagd. De ontbrekende gegevens worden dan van de CD gehaald en toegevoegd aan de bestaande Windows-installatie.

Ik heb het geprobeert met cd maar het lukt niet, wat wel weer lukt is het openen van malware bites en nog een paar andere programma's.

Maar wat mij vraag is :

Als ik sfc /scannnow intoets bij uitvoeren krijg ik de volgende melding:

Er is voor deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Maak een koppeling via het onderdeel mapopties van het configuratiescherm.

Mijn vraag is kun je iets met deze informatie en wat te doen. Er is dus een probleem met een koppeling hoe herstel je dit? handmatig misschien, maar ik weet niet hoe. Er moet iets gebeuren in het onderdeel mapopties.

D. bank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de opdracht sfc /scannow is een koppeling met een programma niet nodig. Dit is een DOS-opdracht en geen klassieke opdracht (zoals bvb. wanneer je een .exe-bestand zou gebruiken). In het geval van een klassieke opdracht is de koppeling met een programma wel noodzakelijk. Gaat deze melding wel degelijk over sfc /scannow ? Of is er nog een bijkomende aanduiding die zou kunnen verwijzen naar een ander programma of bestand ?

Indien het openen van een aantal programma's weer lukt, lijkt het er sterk op dat de koppeling met .exe-bestanden is hersteld. Laat anders Malwarebytes nu eens scannen en hang het logje in een volgende bericht. Kunnen we eens bekijken of dit iets oplevert ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.