Ga naar inhoud

waarschijnlijk malware en virus probleem

Aanbevolen berichten

Voor de opdracht sfc /scannow is een koppeling met een programma niet nodig. Dit is een DOS-opdracht en geen klassieke opdracht (zoals bvb. wanneer je een .exe-bestand zou gebruiken). In het geval van een klassieke opdracht is de koppeling met een programma wel noodzakelijk. Gaat deze melding wel degelijk over sfc /scannow ? Of is er nog een bijkomende aanduiding die zou kunnen verwijzen naar een ander programma of bestand ?

Indien het openen van een aantal programma's weer lukt, lijkt het er sterk op dat de koppeling met .exe-bestanden is hersteld. Laat anders Malwarebytes nu eens scannen en hang het logje in een volgende bericht. Kunnen we eens bekijken of dit iets oplevert ?

de melding als ik sfc /scannow invoer klopt echt, hij heeft het over mapopties etc, zie eerder bericht. Gisteravond heb ik via start opdrachtpromt het toch voorelkaar gekregen om sfc /scannow uit te voeren, er werd gevraagd om de xp cd op te starten. Dit heb ik gedaan alleen toen de scan klaar was kreeg ik geen melding meer wat verder te doen, of zijn de fouten dan al hersteld ? en hoef ik niets meer te doen. Ik ben nu een malware bite scan aan het uitvoeren, als de scan klaar is verwijder ik de rotzooi ( hij heeft er al 14 gevonden) em stuur ik je het logje toe.

D. Bank

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

hier is het logje van malwarebites:

Malwarebytes Anti-Malware 1.75.0.1300

Malwarebytes : Free Anti-Malware

Databaseversie: v2014.01.08.04

Windows XP Service Pack 3 x86 NTFS

Internet Explorer 8.0.6001.18702

Barbie :: HP-DD4A2B89C61D [administrator]

8-1-2014 14:45:01

mbam-log-2014-01-08 (14-45-01).txt

Scan type: Volledige scan (C:\|D:\|F:\|)

Ingeschakelde scan opties: Geheugen | Opstartitems | Register | Bestanden en mappen | Heuristiek/Extra | Heuristiek/Shuriken | PUP | PUM

Uitgeschakelde scan opties: P2P

Objecten gescand: 554306

Verstreken tijd: 2 uur/uren, 57 minuut/minuten, 35 seconde(n)

Geheugenprocessen gedetecteerd: 0

(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)

Geheugenmodulen gedetecteerd: 0

Registersleutels gedetecteerd: 1

HKLM\SOFTWARE\{77D46E27-0E41-4478-87A6-AABE6FBCF252} (PUP.Optional.GreatSaver.A) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

Registerwaarden gedetecteerd: 0

Registerdata gedetecteerd: 1

HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows|AppInit_DLLs (PUP.Optional.GreatSaver.A) -> Slecht: (c:\progra~1\gs-ena~1\assist~1.dll) Goed: () -> Succesvol in quarantaine geplaatst en gerepareerd.

Mappen gedetecteerd: 2

C:\Documents and Settings\Barbie\Application Data\newnext.me (PUP.Optional.NextLive.A) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

C:\Documents and Settings\Barbie\Application Data\newnext.me\cache (PUP.Optional.NextLive.A) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

Bestanden gedetecteerd: 19

C:\Documents and Settings\Barbie\Local Settings\temp\fullpackage_temp1389184756\Baofeng.exe (PUP.Optional.NationZoom.A) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

C:\Documents and Settings\Barbie\Local Settings\temp\fullpackage_temp1389184756\tmp\desk365.exe (PUP.Optional.Desk365.A) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

C:\Documents and Settings\Barbie\Local Settings\temp\{B896F875-49C0-4ECC-AC27-01E26375DA83}\Addons\OptimizerProInstaller.exe (PUP.Optional.OptimizerPro.A) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

C:\Documents and Settings\Barbie\Mijn documenten\Downloads\Registry%20Reviver%203.0.1.142%20Includes%20Crack%20x32%2Fx64%20Bit%20%5BNaptrap%5D.exe (PUP.Optional.InstalleRex) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

C:\Documents and Settings\Barbie\Mijn documenten\Downloads\Registry_Reviver_2.1.648(1).exe (PUP.Optional.OneClickDownloader.A) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

C:\Documents and Settings\Barbie\Mijn documenten\Downloads\Registry_Reviver_2.1.648.exe (PUP.Optional.OneClickDownloader.A) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

C:\AdwCleaner\Quarantine\C\Documents and Settings\All Users\Application Data\WPM\wprotectmanager.exe.vir (PUP.Optional.WpManager.A) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

C:\AdwCleaner\Quarantine\C\Program Files\optimizer pro\OptProReminder.exe.vir (PUP.Optional.OptimizerPro) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

C:\AdwCleaner\Quarantine\C\Program Files\optimizer pro\OptimizerPro.exe.vir (PUP.Optional.OptimizerPro) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

C:\AdwCleaner\Quarantine\C\Program Files\optimizer pro\OptProGuard.exe.vir (PUP.Optional.OptimizerPro) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

C:\AdwCleaner\Quarantine\C\Program Files\optimizer pro\OptProSchedule.exe.vir (PUP.Optional.OptimizerPro) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

C:\AdwCleaner\Quarantine\C\Program Files\optimizer pro\OptProSmartScan.exe.vir (PUP.Optional.OptimizerPro) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

C:\AdwCleaner\Quarantine\C\Program Files\optimizer pro\OptProStart.exe.vir (PUP.Optional.OptimizerPro) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

C:\Program Files\GS-Enabler\Assistant.dll (PUP.Optional.GreatSaver.A) -> Zal worden verwijderd tijdens het herstarten.

C:\Program Files\GS-Enabler\AssistantSvc.dll (PUP.Optional.GreatSaver.A) -> Zal worden verwijderd tijdens het herstarten.

C:\Documents and Settings\Barbie\SendTo\Desk 365.lnk (PUP.Optional.Desk365.A) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

C:\Documents and Settings\Barbie\Application Data\newnext.me\nengine.cookie (PUP.Optional.NextLive.A) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

C:\Documents and Settings\Barbie\Application Data\newnext.me\nengine.dll (PUP.Optional.NextLive.A) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

C:\Documents and Settings\Barbie\Application Data\newnext.me\cache\spark.bin (PUP.Optional.NextLive.A) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

(einde)

Gr,

D. Bank

Link naar reactie
Delen op andere sites

En na het herstarten een blanco logje van Malwarebytes bij een nieuwe scan ?

hier het 2e logje van malware bites

Databaseversie: v2014.01.08.05

8-1-2014 19:01:37

mbam-log-2014-01-08 (19-01-37).txt

Scan type: Snelle scan

Ingeschakelde scan opties: Geheugen | Opstartitems | Register | Bestanden en mappen | Heuristiek/Extra | Heuristiek/Shuriken | PUP | PUM

Objecten gescand: 227739

Verstreken tijd: 12 minuut/minuten, 48 seconde(n)

Registersleutels gedetecteerd: 0

Registerdata gedetecteerd: 0

Mappen gedetecteerd: 0

Bestanden gedetecteerd: 4

C:\Documents and Settings\Barbie\Mijn documenten\Downloads\iLividSetup-r484-n-bf.exe (PUP.Optional.Bandoo) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

C:\Documents and Settings\Barbie\Local Settings\temp\{B896F875-49C0-4ECC-AC27-01E26375DA83}\Addons\newtab_setup.exe (PUP.Optional.MultiPlug.A) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

C:\Documents and Settings\Barbie\Local Settings\temp\{B896F875-49C0-4ECC-AC27-01E26375DA83}\Addons\ytab_setup.exe (PUP.Optional.MultiPlug.A) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

C:\Documents and Settings\Barbie\Local Settings\temp\{B896F875-49C0-4ECC-AC27-01E26375DA83}\Addons\ytbmk_setup.exe (PUP.Optional.MultiPlug.A) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

(einde)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier het 2e logje van malware bites

Databaseversie: v2014.01.08.05

8-1-2014 19:01:37

mbam-log-2014-01-08 (19-01-37).txt

Scan type: Snelle scan

Objecten gescand: 227739

Verstreken tijd: 12 minuut/minuten, 48 seconde(n)

Registersleutels gedetecteerd: 0

Registerdata gedetecteerd: 0

Mappen gedetecteerd: 0

Bestanden gedetecteerd: 4

C:\Documents and Settings\Barbie\Mijn documenten\Downloads\iLividSetup-r484-n-bf.exe (PUP.Optional.Bandoo) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

C:\Documents and Settings\Barbie\Local Settings\temp\{B896F875-49C0-4ECC-AC27-01E26375DA83}\Addons\newtab_setup.exe (PUP.Optional.MultiPlug.A) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

C:\Documents and Settings\Barbie\Local Settings\temp\{B896F875-49C0-4ECC-AC27-01E26375DA83}\Addons\ytab_setup.exe (PUP.Optional.MultiPlug.A) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

C:\Documents and Settings\Barbie\Local Settings\temp\{B896F875-49C0-4ECC-AC27-01E26375DA83}\Addons\ytbmk_setup.exe (PUP.Optional.MultiPlug.A) -> Succesvol in quarantaine geplaatst en verwijderd.

(einde)

Ik heb nog een scan gedraaid nu heeft malw bites niets meer gevonden.

De melding die ik wel krijg bij het opstarten van de computer is : fout c:\windows\system 32\rundll32.exe. daaronder krijg ik bericht weer van deze bewerking geen programma aan het opgegeven bestand gekoppeld. Ik heb een beetje zitten uitpluizen op het internet dat deze fout misschien met een worm te maken kan hebben.

D. Bank

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Download HijackThis. (klik er op)

De download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere PC en het bestand met een USB-stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden. Dit kan je HIER doen.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map. De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\\Program Files\\Trend Micro\\HiJackThis of C:\\Program Files (x86)\\Trend Micro\\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Download HijackThis. (klik er op)

De download start automatisch na 5 seconden.

Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je geen netwerkverbinding meer hebt, kan je de download doen met een andere PC en het bestand met een USB-stick overbrengen

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden. Dit kan je HIER doen.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map. De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

2. Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten. (lees eerst de rode tekst hieronder!)

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".

Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\\Program Files\\Trend Micro\\HiJackThis of C:\\Program Files (x86)\\Trend Micro\\HiJackThis. (Bekijk hier de afbeelding ---> Klik hier)

hier is het logje van HJT

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4

Scan saved at 20:31:41, on 9-1-2014

Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)

Boot mode: Normal

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\csrss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastSvc.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASCORE.EXE

C:\Program Files\ICIDU\ICIDU 11n USB Wireless LAN\RtWLan.exe

C:\Program Files\Thomson\TG122n\WlanCU.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Program Files\Java\jre7\bin\jqs.exe

C:\Program Files\Reimage\Reimage Repair\ReiGuard.exe

C:\Program Files\TomTom HOME 2\TomTomHOMEService.exe

C:\Program Files\WinZip System Utilities Suite\WINZIPSSDefragSrv.exe

C:\WINDOWS\System32\alg.exe

C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe

C:\WINDOWS\system32\msiexec.exe

C:\Program Files\trend micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = PC Helpforum - Gratis hulp bij computer problemen firefox/

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,Default_Search_URL = Bing

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen

O4 - HKLM\..\Run: [ContentTransferWMDetector.exe] C:\Program Files\Sony\Content Transfer\ContentTransferWMDetector.exe

O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe

O4 - HKLM\..\Run: [DivXUpdate] "C:\Program Files\DivX\DivX Update\DivXUpdate.exe" /CHECKNOW

O4 - HKLM\..\Run: [AvastUI.exe] "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastUI.exe" /nogui

O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe (User 'Default user')

O4 - Global Startup: ICIDU 11n USB Wireless LAN Utility.lnk = C:\Program Files\ICIDU\ICIDU 11n USB Wireless LAN\RtWLan.exe

O4 - Global Startup: Wireless Configuration Utility.lnk = C:\Program Files\Thomson\TG122n\WlanCU.exe

O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204

O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1351283024296

O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1340821704281

O16 - DPF: {BFF1950D-B1B4-4AE8-B842-B2CCF06D9A1B} - http://game.zylom.com/activex/zylomgamesplayer.cab

O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab

O22 - SharedTaskScheduler: Preloader van browseui - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll

O22 - SharedTaskScheduler: Cache-daemon voor onderdeelcategorieën - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll

O23 - Service: SAS Core Service (!SASCORE) - SUPERAntiSpyware.com - C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASCORE.EXE

O23 - Service: Adobe Flash Player Update Service (AdobeFlashPlayerUpdateSvc) - Adobe Systems Incorporated - C:\WINDOWS\system32\Macromed\Flash\FlashPlayerUpdateService.exe

O23 - Service: avast! Antivirus - AVAST Software - C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvastSvc.exe

O23 - Service: Google Update-service (gupdate) (gupdate) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe

O23 - Service: Google Update-service (gupdatem) (gupdatem) - Google Inc. - C:\Program Files\Google\Update\GoogleUpdate.exe

O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Oracle Corporation - C:\Program Files\Java\jre7\bin\jqs.exe

O23 - Service: Mozilla Maintenance Service (MozillaMaintenance) - Mozilla Foundation - C:\Program Files\Mozilla Maintenance Service\maintenanceservice.exe

O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe

O23 - Service: PsExec (PSEXESVC) - Sysinternals - C:\WINDOWS\PSEXESVC.EXE

O23 - Service: Reimage Real Time Protection (ReimageRealTimeProtection) - Reimage® - C:\Program Files\Reimage\Reimage Repair\ReiGuard.exe

O23 - Service: TomTomHOMEService - TomTom - C:\Program Files\TomTom HOME 2\TomTomHOMEService.exe

O23 - Service: WINZIPSSDiskOptimizer - WinZip Computing, S.L. (WinZip Computing) - C:\Program Files\WinZip System Utilities Suite\WINZIPSSDefragSrv.exe

O23 - Service: WLSVC - Unknown owner - C:\Program Files\Thomson\TG122n\WLSVC.exe

--

End of file - 5331 bytes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk HIER eens voor die foutmelding.

Ik heb dit gedaan, volgens mij is dit nu goed. wat ik wel merkte is dat mij systeem erg traag is de laatste tijd. Ik heb een maleware bite scan gedaan niets gevonden, spyhunter gestart die heeft heel veel malware gevonden. adware.savingsmagnet (172 infecties) een van die infecties zit in pad :c:\program files\avast software\avast\webreb\chrome\aswwebreb chrome.crx. De andere infectie is Rogue.spy protector, dit schijnt een gevaarlijke te zijn. Ik hoop na dat deze scan afgelopen is de malware volledig verwijderd is. Wat mij wel zorgen maakt is de malware in de avast software.

D. Bank

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.