Ga naar inhoud

Kan D-Link DCS-932L netwerkcamera geen vast IP adres geven met "Mydlink".

F_Verbeken

Aanbevolen berichten

Ik bezit 2 netwerkcamera's D-Link-932L. Deze zijn via een account bij "Mydlink" bereikbaar te maken via internet.

Tijdens de installatie wordt er aan de camera's een variabel IP adres toegekend. Ik wil deze echter een vast IP adres toekennen.

Indien ik echter een static IP instel (hetzij rechtstreeks in de camera, hetzij via Mydlink) verliest Mydlink de verbinding, en is de camera later niet meer bereikbaar via Mydlink!

Heeft iemand hier ooit in gelukt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Voor zover ik uit uw voorgaande posts hier kan opmaken werkt u met een telenet modem/router en heeft u dus een intern netwerk.

Indien u de camera's een vast IP wil geven dan wordt dat er een van uw eigen netwerk, dus geen publiek internet adres.

Om toch toegang te krijgen via het internet zal u een volledige router configuratie moeten opmaken, inclusief port forwarding.

Indien u hier niet echt in thuis bent is dat een vrij ingewikkelde procedure.

Indien de camera's werken zoals gewenst via een automatisch toegekend adres zou ik u aanraden het variabel adres zo te laten, er zijn in de meeste gevallen geen nadelen aan. Daar komt bij dat in de praktijk een eenmaal toegekend adres zelden wijzigt, zeker bij een toestel zoals een camera die normaal continue aanstaat.

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.