Ga naar inhoud

HDD Docking station geeft inhoud niet weer


Henryv

Aanbevolen berichten

Ik heb net een Icidu Dual HDD Docking Station gekocht. Als ik hem aanzet met een SATA HDD erin verschijnt hij onder Deze Computer als externe harde schijf. Als ik hem aanklik krijg ik echter de vraag om een HDD in het apparaat te doen. Ik heb twee SATA HDD's (Maxtor en WD) die het allebei gewoon moeten doen, maar geen van beide wordt herkend. Je hoort de HDD gewoon starten en draaien als je de docking station aanzet. Een van de twee HDD's komt uit mijn NAS en daar doet hij het prima in (staat vol bestanden).

Ik heb verschillende usb poorten geprobeerd en twee verschillende computers, maar het resultaat is steeds hetzelfde. Er zit nog een extra usb 2 poort aan, als ik daar een stick op aansluit ziet de pc die wel meteen en kan ik er gewoon op.

Wat zie ik over het hoofd? De handleiding zegt niets over de instellingen van je computer en levert geen info voor probleemoplossing. De site van Icidu ook niet....

Ik draai Windows 7 home edition.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is hem. Uiteraard heb ik de voeding aangesloten en de bijgeleverde usb 3 kabel gebruikt om hem op de pc aan te sluiten. De usb kabel heeft aan de kant van de docking station inderdaad een aparte aansluiting, zo'n stekker had ik nog niet eerder gezien.

Zowel usb 2 als usb 3 poorten geprobeerd. De inhoud van de HDD's die ik er in steek wordt niet gezien, de HDD's zelf kan ik wel via apparaatbeheer zien. Dit ligt er waarschijnlijk aan dat de inhoud Linux gebaseerd is (mijn NAS draait Linux heb ik inmiddels uitgevonden).

Inmiddels heb ik de gok maar genomen en de nieuwe HDD in mijn NAS gestoken. Hij loopt echter vast bij het synchroniseren. De nog goede HDD geeft een soort tikjes, om de paar seconden, en in de beheertool die bij mijn D-link 323 zit loopt de minutenteller die aangeeft hoe lang het nog duurt alleen maar op. Hij lijkt te blijven hangen. Ik neem tenminste aan dat als die teller op meer dan 200.000 minuten staat ik er vanuit kan gaan dat er iets niet goed gaat...

Geen idee wat ik hier aan kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit het dockingsstation aan en plaats één van de HD's erin.

Probeer dan eens het volgende uit te voeren, weet niet of dit bij jou gaat lukken maar hier werkt het wel met USB apparaten.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.