Ga naar inhoud

[OPGELOST] Foutcontrole - Het volume op fouten controleren

mani88

Aanbevolen berichten

Ik wou het volume van mijn C-partitie controleren op fouten maar dit lukt echter niet. Het loopt steeds verkeerd bij de 4de stap.

Dit is wat ik doe + wat er fout loopt:

- Open "Deze computer"

- Rechts klikken op de C-partitie

- Kies "Eigenschappen"

- Ga naar tabblad "Extra"

- Klik op de knop "Nu controleren" (bij Foutcontrole)

- Selecteer "Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren"

- Selecteer "Beschadigde sectoren zoeken en repareren"

- Druk op "Starten"

- Er komt een mededeling: "De schijfcontrole kan niet worden ..... Wilt u de schijf controleren de volgende keer dat de computer wordt opgestart?

- Klik op "Ja"

Dan herstart ik mijn computer en wordt de foutcontrole dus toegepast. Stap 1, 2 en 3 verlopen snel en zonder problemen. Bij stap 4 loopt het echter mis..

Het gaat om volgende stap:

"CHKDSK is bezig met het controleren van de bestandsgegevens (stap 4 van de 5)"

Bij deze stap gaat de controle niet meer verder. Hij blijft dan gewoon staan op "0% voltooid". Eerst dacht ik dat dit gewoon lang duurde, maar na een uur stond er nog steeds "0% voltooid" en dus veronderstel ik dat er iets aan de hand is...

Weet iemand wat het probleem is?

En kan iemand mij helpen om dit probleem op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je pc opstarten met de CD van Windows XP en de recovery console gebruiken. Daar geef je het commando chkdsk /r

Het grote voordeel van deze methode is dat er ook gemeld wordt of er fouten zijn en of die hersteld zijn.

Indien er fouten zijn dezelfde procedure nog eens volgen want het kan voorvallen dat de fouten niet blijvend hersteld zijn en dan moet je uw harde schijf vervangen.

Succes, Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je pc opstarten met de CD van Windows XP en de recovery console gebruiken. Daar geef je het commando chkdsk /r

Het grote voordeel van deze methode is dat er ook gemeld wordt of er fouten zijn en of die hersteld zijn.

Indien er fouten zijn dezelfde procedure nog eens volgen want het kan voorvallen dat de fouten niet blijvend hersteld zijn en dan moet je uw harde schijf vervangen.

Succes, Joke

De PC blijft altijd op "0% voltooid" staan bij stap 4.

De harde schijf zal dus moeten vervangen worden...

Ze maakte overigens al een krakend geluid bij momenten, dusja...

Ik zal de harde schijf dan ook eerstdaags vervangen, zie:

Nieuwe harde schijf plaatsen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.