Ga naar inhoud

Nog steeds extreem traag na herinstallatie. Dringend hulp nodig aub.

Skellington1985

Aanbevolen berichten

Hallo aan iedereen die dit leest en alvast bedankt voor uw tijd. (nieuwe topic want de antwoorden die ik heb gevonden hebben mij nog niet geholpen)

Ik heb Windows 7 op mijn laptop draaien, deze is reeds 2 jaar oud. Hij liep al een maand of 2 wat trager en begon soms kuren te krijgen, zoals niet in sluimerstand gaan, traag opstarten, etc. Maar ik heb hem de laatste 2 weken nog intensief moeten gebruiken aangezien ik een grote deadline had.

Diezelfde dag is die voor mijn presentatie even gecrashed, maar heb ik hem weer aan de praat gekregen en daarna heeft die het bijna volledig begeven, hij startte nog wel op maar extreem traag en niet volledig, ik geraakte tot op het bureaublad maar hij laden alles niet, ik zag wel mijn snelkoppelingen maar verder dan dit ging het niet en hij was niet bruikbaar.

Dus ik heb nog een backup van mijn bestanden kunnen maken en daarna heb ik Windows 7 geherinstalleerd via de F9 knop.

Maar nu na de herinstallatie draait die nog steeds traag, hij is wel operationeel nu, maar niet zoals het hoort.

Normaal loopt die altijd heel vlot en snel, maar nu heeft die het met het minste moeilijk, zelfs met de prullenbak te openen.

Wanneer ik hem pas opstart is het doenbaar, maar na 15min in gebruik begint alles traag te lopen.

En zowel Internet Explorer als Google Chrome zijn heel traag, niet bij het opstarten, maar wel bij het opzoeken van een opdracht en navigeren op sites. Daarnaast lopen ze ook regelmatig vast en krijg ik de boodschap dat ze niet reageren.

- Dus de stappen die ik reeds heb ondernomen op een rijtje:

• Ik heb dus een herinstallatie van Win7 gedaan via F9.
  • Alle drivers geupdate met het programma Slimdrivers.
  • Alle of bijna alle bloatware van Asus verwijderd.
  • Defragmentatie van C en D schijf gedaan.
  • Volledige systeemscan met AVG, Malwarebytes en CCleaner.

- Systeemdetails:

• Model: ASUS X53S
  • Intel Core i7 - 2630QM, 2.0GHz
  • Windows 7 Home edition x64 (originele versie)
  • Geforce GT540M, 1GB
  • 6GB Ram
  • HDD 640GB

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.