Ga naar inhoud

Pc start niet op zelfs geen bios!


Krust99

Aanbevolen berichten

Beste medeforumleden, enkele dage geleden was ik aan het gamen toen plots mijn scherm uitviel, ik veronderstelde dat de pc was vast gelopen dus ik deed ctrl alt delete geen reactie.

toen heb ik twintig seconden op de aan uit knop gedrukt in de hoop dat ik zo de pc kon afsluiten, de pc bleef gewoon draaien.

toen zat er niets anders op dan de voeding met de knop uit te schakelen.

toen ik de pc trachte op te starten kreeg ik geen beeld maar alle fans begonnen wel te draaien, toen viel mij ook op dat het lichtje van de hdd niet brande zoals gewoonlijk.

die avond nog heb ik iemand gecontacteerd met defezelfde chipset om alle onderdelen eens stevig aan de tand te voelen.

wat hebben we getest:

RAM oké

gpu oké

cpu oké

hdd oké

bij het moederbord liep het mis geen reactie zelfs niet na een bios reset dan maar op internet een nieuw moederbord gekocht dit zonet ingebouwd hetzelfde probleem.

nu heb ik de pc eens opgebouwd buiten de kast om een eventuele kortsluiting in de kast te elimineren nog steeds hetzelfde resultaat!

nu weet ik niet meer wat ik nog kan doen!

Alvast bedankt voor alle hulp!

groeten krust

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg je verder geen enkel error melding en heb je helemaal geen beeld?

Start wel de fan van je processor of is de pc helemaal dood om het zo maar te noemen?

Update: Heb je wel de stroomstekker voor de CPU aangesloten?

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het moederbord eens opstarten zonder geheugen, grafische kaart en zonder verder enige apparatuur zoals muis toetsenbord enz...

Dus enkel je moederbord, processor met koeler en zorg dan wel dat een speaker op je moederbord is aangesloten voor de BIOS bieps.

Om welk moederbord gaat het precies vermeld eens het merk en juiste type?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.