Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Blijkbaar is er iets fout gegaan want deze bijlage gaat over een BSOD van 15/12 en 2 BSOD van 19/12 en niet over de BSOD van 02/01.

Is de cpu misschien ook overclocked?

Indien ja, deze ook best terug op normale snelheid zetten.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Dat is vreemd zeg! Ik heb de memtest gedraaid, resultaten in de bijlage.

Helaas heb ik windows opnieuw geinstalleerd, waarbij ik de BSOD reports kwijtgeraakt ben :S Excuses hiervoor.

De PC is vanuit de bios overclocked, dmv AHCI performance mode, maar deze heb ik nu teruggezet.

Ik heb ook gemerkt dat af en toe de muis stopt met werken zonder reden, wat redelijk bizar is (andere USB-poorten werken dan ook niet meer).

Verder ben ik er redelijk van overtuigd dat de GPU en CPU stabiel zijn, maar van het moederbord niet echt (groene uitgang werkt al een tijdje niet meer).

Is er misschien een manier om deze te testen op instabiliteit of kan het hier niet aan liggen?

post-46751-1417705644,6153_thumb.jpg

post-46751-1417705643,9602_thumb.jpg

post-46751-1417705644,4059_thumb.jpg

post-46751-1417705644,4491_thumb.jpg

post-46751-1417705644,4964_thumb.jpg

post-46751-1417705644,5671_thumb.jpg

Geplaatst:

Ik heb overigens ook de oplossing uit deze thread geprobeerd, maar de firmware updaten bleek het helaas niet te zijn. Ik heb al de juiste firmware namelijk.

Voor de rest zijn de BSOD wel gelijk :S

Ik heb de BSOD van vandaag en gisteren geupload in de bijlage.

BSOD.txt

Geplaatst:

Volgens de Memtest is het geheugen niet helemaal in orde.

Om te achterhalen welke module defect is, ga je de memtest moeten herhalen met slechts 1 geheugenmodule en telkens een andere module gebruiken tot je de defecte module hebt gevonden.

Geplaatst:

Zoiets was ik al bang voor, ik zal dit weekend eens kijken of het mogelijk is dat te doen. Moet ik opnieuw de test 20 uur laten draaien, maar nu per module?

@ stegisoft : de moederbord drivers zijn de laatste, maar tnx voor het advies.

Geplaatst:
Zoiets was ik al bang voor, ik zal dit weekend eens kijken of het mogelijk is dat te doen. Moet ik opnieuw de test 20 uur laten draaien, maar nu per module?
20 uur per module is niet nodig.

Zodra een module fouten aangeeft, mag je de test stoppen voor die module; anders kan je de test een uur of 3 - 4 laten lopen.

Markeer wel de defecte module zodat je ze niet per ongeluk weer gebruikt.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Het ging een tijdje lekker, maar de laatste tijd toch weer veel geklooi. Ik heb nu de buffalo modules eruit gehaald, en de test opnieuw uitgevoerd op de set Geil modules.

De test gaf geen fouten aan, dus ik probeer het een tijdje zo. Bedankt voor alle hulp tot dus toe, en hopelijk is het nu verholpen!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.