Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voor school moeten we het programma SAS installeren en dit geeft blijkbaar problemen op mijn laptop...

Als ik de installatie start dan voert hij eerst een "System Requirements Wizard" uit. Hiervoor moet de computer echter heropgestart worden. Wanneer ik mijn laptop heb heropgestart, gaat de installatie verder. Hij vraagt echter opnieuw op de computer te herstarten. Als hij opnieuw heropgestart is, vraagt hij terug om opnieuw op te starten, enzovoort....

Als ik dan eens op "Nee, later heropstarten" klik, dan komt er een foutmelding en wilt hij het programma niet installeren.

Ik moet wel zeggen dat ik het programma eerder al eens heb willen installeren en toen werd de "System Requirements Wizard" wel uitgevoerd zonder enig probleem. Toen blokkeerde de installatie echter bij stap 2 vd 12. Ik heb de installatie dan geannuleerd en SAS gedesinstalleerd (omdat het toch niet volledig geïnstalleerd was).

Ik heb ook via CCleaner al mijn registers van SAS verwijderd maar het werkt nog steeds niet...

Het installatieprogramma vraagt steeds om de PC opnieuw op te starten...

MIJN LAPTOP: Acer TravelMate 4672LMi

MIJN BESTURINGSSYSTEEM: Windows XP

Geplaatst:
Voor school moeten we het programma SAS installeren en dit geeft blijkbaar problemen op mijn laptop...

Als ik de installatie start dan voert hij eerst een "System Requirements Wizard" uit. Hiervoor moet de computer echter heropgestart worden.

Dat is niet normaal. Die wizard moet gewoon enkele systeemgegevens ophalen en tonen in een schermpje. Herstarten van de pc is normaal pas na de installatie om wijzigingen aan de configuratie te activeren.

Na een mislukte installatie mag er normaal niets gewijzigd zijn aan de configuratie.

Doe toch nog maar een registeropkuis en kijk eens in de map program files of daar nog een map of bestanden van of voor SAS zijn achtergebleven. Indien ja, mag je die ook verwijderen (inloggen op account met administrator rechten).

Dan pc herstarten en installatie opnieuw proberen.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.