Ga naar inhoud

Horizontale ruis op beeldscherm

robben

Aanbevolen berichten

Hallo,

De laatste tijd heb ik af en toe het probleem dat er een horizontale ruis komt over mijn beeldscherm. Klik voor pic

Het geluid valt ook weg als dit voor valt en ik kan niets meer doen. De enige manier om het op te lossen (die ik gevonden heb) is de laptop afzetten en herstarten.

Het ligt niet aan de kabel naar het scherm die beschadigd is. Ergens heb ik gelezen dat het met mijn videokaart te maken zou kunnen hebben en die heb ik geupdate maar dat loste het niet op. Het is ook geen oververhitting want de maximale temperatuur die ik bereik, is maar 75 graden.

Dus als iemand mij zou kunnen helpen dan zou ik zeer blij zijn :)

Mvg.

Robben

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De drivers heb je zoals ik uit je eerste bericht kan opmaken al opnieuw geïnstalleerd of geupdate :hmmmm:

Is dit temperatuur gerelateerd dus bij een hogere temperatuur van je grafische chip komt het sneller voor of heb je toch het idee van niet.

Hoe heb je de temperatuur gemeten van je grafische kaart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drivers heb ik geupdate.

Ik gebruik GPU temp om de temperatuur te meten, ook gebruik ik Core Temp om de temperatuur van mijn processoren in de gaten te houden. Ik weet het niet goed of het met de temperatuur te maken heeft om eerlijk te zijn, eerst dacht ik dat het daarmee te maken zou kunnen hebben maar het is al eens voorgevallen dat het gebeurde net nadat ik hem had opgestart. Ook wist een vriendin mij te vertellen dat normaal elke pc een beveiliging ingebouwd heeft die de pc afsluit als de temperatuur te hoog wordt.

aangepast door robben
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jep het komt van de officiele website, het is een nvidia geforce gt M (GB)

Dat weet ik niet, ik sluit nooit een extern sherm aan, ook het geluid valt weg dus ik denk dat als ik het op een extern scherm aansluit het niet zou helpen.

aangepast door robben
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.