Ga naar inhoud

van verschillende accespoints 1 netwerk maken

laurentvdp

Aanbevolen berichten

beste leden,

onlangs heb ik mijn netwerk thuis opnieuw ingesteld zodat we met 3 routers 1 netwerk hebben. Namelijk twee routers als accesspoints opgesteld.

nu hebben al de accesspoints een andere naam en dien je je altijd met de dichtstbijzijnde accespoint gaan verbinden.

is er een manier om van deze drie wifi-wolken 1 te maken? zodat eens je connectie hebt met om het even welke router, je je na verplaatsing naar de andere kant van het huis niet opnieuw moet inloggen?

ik aas op het principe van een bibliotheek of school of een ander groot gebouw waar je door heel het gebouw wifi hebt hoewel er verschillende routers hangen. maw je apparaat verspringt vanzelf.

hoe zou ik dat moeten instellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Computer, smartphones enz. zullen automatisch overschakelen naar een ander signaal.

Nu is het wel de kunst om de draadloos punten zodanig te plaatsen dat elk signaal de beste signaal geeft.

Dit kan je controleren door met SSIDER te werken.

Zodra je alle SSID naam is verandert dan is het best dat je SSIDER gebruik om te zien of de computer wel de beste signaal kies.

Voordeel van verschillende SSID naam te geven is dat je zelf kies welke signaal de computer mag nemen.

Nadeel ervan is dat je telkens moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.