Ga naar inhoud

Verlies verbinding na paar seconden

Endorama

Aanbevolen berichten

Hallo,

Dit is waarschijnlijk één van de miljoenste threads omtrent dit soort probleem, maar heb zelf al een tijdje gezocht en ik krijg mijn probleem maar niet opgelost.

Het zit als volgt in elkaar:

Ik woon sinds anderhalf jaar in een studentenstudio in een gebouw waar nog andere studenten verblijven, wij surfen allemaal via het netwerk van de kotbaas. Hij heeft 3 routers geplaatst doorheen het gebouw, met 1 router heb ik uitstekende verbinding, met de andere iets minder en de derde helemaal niet.

Sinds het begin dat ik hier woonde had ik al last van het probleem, soms kan ik een periode (soms een uur, soms een hele dag, soms enkele dagen) aan een stuk geen stabiele internetverbinding houden. Deze valt na 10 tot 15 seconden weg, na een minuut of 2 kan ik terug surfen om vervolgens weer na 10 seconden mijn verbinding te verliezen.

Ik blijf echter altijd verbinding houden met de router, het vreemde aan het hele gebeuren is wanneer ik de verbinding verbreek en terug verbind dat ik onmiddelijk terug internetverbinding heb (om ze dan na 10-15 seconden terug te verliezen). Na verloop van tijd, zonder iets te veranderen, kan de internetverbinding terug normaal beginnen werken zonder enige problemen... Tot het probleem zich weer voor doet. Het is nooit op hetzelfde tijdstip van de dag, en kan tijdens een periode zijn wanneer er veel of weinig mensen op hetzelfde moment gebruik maken van het netwerk. Het probleem doet zich ook voor als ik me met de andere router verbindt.

Ik heb zo gedurende anderhalf jaar telkens tijdens deze periodes proberen surfen door telkens verbinding te verbreken en terug te verbinden, om zo de pagina's te laden en het dan na 15 seconden te herhalen. Ik heb intussen verschillende dingen geprobeerd, ik heb geprobeerd met een vast IP-adres en vaste DNS-servers te werken. De kotbaas heeft enkele weken geleden alle hardware vervangen (modem, routers, bedrading) en de routers op een vast kanaal gezet die geen overlap heeft met andere netwerken. Ik ben niet de enige student in het gebouw die het probleem heeft, maar het grootste deel van de studenten heeft het probleem niet. Wel is het vreemd dat wanneer mijn internetverbinding wegvalt, het niet bij de andere studenten voorkomt (die er ook last van kunnen hebben) en ook omgekeerd.

Het ligt ook niet enkel aan mijn eigen computer, want voor ik mijn huidige desktop had surfte ik met een laptop en die had net hetzelfde probleem. Na terug weer mijn tijd te verdoen in het googlen van mijn probleem heb ik ten einde raad dit topic geschreven. Hopelijk is er iemand die mij kan helpen? Alvast bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf nog wat rondgezocht op deze site en iets gevonden. Heb mijn drivers voor mijn Atheros netwerkadapter geupdatet. Op dit moment heb ik geen problemen, dit kan puur toeval zijn maar fingers crossed :) Wanneer ik geen problemen meer ondervind eind deze week duid ik de thread aan als opgelost. Toch bedankt voor de moeite, stegisoft! :adore:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Als je deze driver had gedownload heb dan moeten op een ander manier bekijken want ik zie in de log dat je zeer lage verbinding hebt.

Zo te zien ben je van Nederland.

Kan je me zeggen welke provider je hebt?

Het was inderdaad die driver die ik heb gedownload, ik maak momenteel gebruik van een telenet homespot in de buurt omdat de eigen verbinding op kot dus wegvalt. Ik kan speccy niet correct uitvoeren met de eigen verbinding want anders lijkt het alsof ik helemaal geen verbinding heb (hij valt weg na een paar seconden). De eigen verbinding is een telenet fibernet verbinding die dan gedeeld wordt met de andere studenten in het gebouw.

Ik ben een belg btw, heb de desktop wel in Nederland gekocht :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.