Ga naar inhoud

Virus snelkoppelingen op usbstick

Aanbevolen berichten

uuhm volgens mij is het virus wel weg nu dus dat is goed. Als ik een nieuwe usb erin steek maakt hij geen snelkoppelingen van de bestanden die erop staan.

Alleen vroeg ik mij af of ik de oude usb nog in kan om die bestanden eraf te halen. Op deze usb worden nog steeds snelkoppelingen weergeven van (1 of 2 kb), maar de orginele bestanden die er nog wel op staan (aan het beschikbare geheugen te zien) zijn niet zichtbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hmm volgens mij heb ik iets doms gedaan..

Ik had twee usbtjes die geïnfecteerd waren.

Daarin had ik even gekeken om te checken of er nog iets aan de hand was.

En nu krijg ik dus weer dezelfde aanval als in het eerste bericht van mij.

Kan ik misschien gewoon beter die twee usb's weggooien en die voorgaande scans nog eens laten runnen?

Want volgens mij had het wel geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je inderdaad (vermoedelijk) de besmetting terug opgelopen via een transfer van de stick naar je PC. Best inderdaad om de gehele procedure dan nog eens over te doen. Plaats indien gewenst maar nieuwe logjes in dit topic. Dan kijken we wel na wat er mogelijk nog misloopt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weer klaar met alle scans, ik heb het gevoel dat hij nu weer safe is en er geen virussen meer op zitten.

Althans van dat snelkoppelingsvirus heb ik geen last meer. De logjes staan weer in de bijlage.

Ik heb de scans in de volgorde gedaan als in deze topic en mbam er als laatste nog een keer over laten scannen.

mbam-log-2014-01-05 (21-14-53).txt

AdwCleaner[S8].txt

ESET log.txt

zoek-results.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is nu mijn RSIT log :)

Er staat hier en daar wel nog iets over die wscript met die Picture.vbs, ik weet niet of dat erg is?

O4 - HKCU\..\Run: [PICTURE] wscript.exe //B "C:\Users\Jules\AppData\Local\Temp\PICTURE.vbs"

"PICTURE"=wscript.exe //B C:\Users\Jules\AppData\Local\Temp\PICTURE.vbs []

Bedankt voor alle hulp tot nu toe btw!

log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.zip naar het bureaublad.

• Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.
  • Klik met de rechtermuisknop op Zoek.zip en klik op de optie "Alles uitpakken".
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 "PICTURE"=-;r64
 C:\Windows\tasks\AutoKMS.job;f
 [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
 ""=-;r64
 C:\Windows\zoek-delete.exe;f
 C:\zoek_backup;fs
 C:\Users\Jules\AppData\Local\Temp\PICTURE.vbs;f
 C:\Program Files (x86)\ESET;fs

• De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De log staat in de bijlage, wel opvallend dat hij hem niet kan vinden.

("C:\Users\Jules\AppData\Local\Temp\PICTURE.vbs" not found)

Ik heb zelf in de temp file ook wel eens gekeken, maar daar kan ik ook nooit dit bestand vinden.

Ook had ik een paar foutmeldingen tijdens de script run. Deze staan ook in de bijlage.

zoek-results.log

post-46788-1417705639,7057_thumb.jpg

post-46788-1417705639,7388_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.