Ga naar inhoud

wifi extender geeft sterk signaal maar kan niet verbonden worden

peter_34

Aanbevolen berichten

het betreft windows 7,cisco modem router epc3928ad van ziggo,sitecom wifi range extender n300(wlx-2006)

Op de PC is hetdraadloosnetwerk "naam_ext" van de extender te vinden maar als je wilt verbinden krijg je de melding "er kan geen verbinding worden gemaakt met "naam_EXT" ".

Hoewel de signaal sterkte uitstekend is.

Voor de duidelijkheid, ik heb de sitecom met de PC geconfigureerd (volgens handleiding) en dus niet gekozen om dit te doen via de "ops-knop" op de extender en op de modem router.

Reden is dat ik niet weet wat "ops" betekent (reset??) en ik durf de reset knop van de modem router van ziggo niet te gebruiken omdat ik vrees al de instellingen kwijt te raken.

Dus wie weet mij te helpen en een goede uitleg te geven ( aan deze senior gebruiker) om dit op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Druk eens minstens 15 seconde op OPS en dan wordt het gereset. (Je ziet dat als de lampjes flikkeren of wel een rood lampje branden.

Nota: OPS = WPS knop doch als je lang genoeg blijft drukken wordt dat resetknop.

Druk nu 2 seconde op OPS en dan op de modem 2 seconde op WPS knop drukken.

Dan zou het normaal gezien moeten werken.

Nota: ik weet wel niet of de modem WPS knop heeft.

Indien dat niet zal werken zal ik even de handleiding kijken.

Opgelet: indien je maar slechts 1 SSID naam ziet in uw netwerk dan betekend dat extender de SSID van de modem heeft overgenomen.

SSID is zoals naam_ext

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.