Ga naar inhoud

blazen bij lage temperatuur


Maddy

Aanbevolen berichten

Toen ik de (inmiddels gesloten) discussie las over 'PC stofvrij maken' dacht ik dat dit mogelijk een oplossing zou kunnen zijn voor mijn langzame, blazende laptop. Vaak voelt hij heel heet aan.

Echter, speccy liet zojuist zien dat de temperatuur (na 10 minuten in bedrijf) OK is: die van de CPU is 50 'C en die van de storage 31 'C; maar blazen doet-ie op dit moment als de beste.

Het maakt volgens mij niet uit of de laptop aangesloten is op een docking station of op eigen batterij werkt: de ventilator slaat vaak aan, zo kort na het opstarten. Maar niet altijd. Dat maakt het lastig om er grip op te krijgen.

Ik vraag me af of dit probleem wel te maken met teveel stof; kan het ergens anders aan liggen?

Thanks, Maddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de onderzijde van deze laptop zit een grote klep die men kan verwijderen.

In het volgende filmpje kan je dit goed zien.

Als de laptop met de onderzijde naar boven ligt zie je in de rechter bovenhoek de koelventilator zitten en kijk eens of deze stofvrij is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.