Ga naar inhoud

Configuratie van Windows voorbereiden, schakel de computer niet uit

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik krijg bij het afsluiten de melding: Configuratie van Windows voorbereiden, schakel de computer niet uit.

Het afsluiten duurt dan een dik uur, maar ik kan het onderbreken en dat doe ik dan ook, maar is niet de bedoeling natuurlijk.

Het heeft niets te maken met een update, zoals vaak via google wordt gesuggereerd.

Waarschijnlijk na een optimalisatie programma, maar weet dat niet zeker.

Is er een mogelijkheid om van dit probleem af te komen of toch maar een volledige nieuwe installatie?

Geplaatst:

Configuratie van Windows voorbereiden, schakel de computer niet uit

Dat is altijd Windows update.

1 uur bij de laatste update is heel normaal want er moet veel vernieuwd worden.

Start de PC op en dan op F8 tokkelen en kies voor laatst gekende configuratie of zoiets.

Geplaatst:

Ik heb dit probleem al weken en het blijft steeds lang duren, dus ik denk niet dat dit een oplossing is. Ik denk meer dar er in de registratie een waarde verkeerd staat. Ik heb eigenlijk alles al aangepast wat google mij aangedragen heeft.

Geplaatst:

Ga naar configuratiescherm / systeembeheer / service

Scroll naar beneden en zoek Windows update dan met de rechtermuisknop op stoppen klikken.

Ga nu naar C:\Windows\SoftwareDistribution\DataStore maak het leeg en ook de map log

Ga nu naar C:\Windows\SoftwareDistribution\Download en maak daar alles leeg.

Ga naar service en herstart Windows update.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.