Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

benieuwd wat voor beeld je voor ogen staat met 'samenvoegen'.

printscreens zijn plaatjes, en die kan je in elke fotobewerker in een of ander kader samenzetten.

googlen op join printscreen levert me ook geen clou op....

Geplaatst:

Photo stitching wordt dat genoemd. Jij wil geen overlap zien, nadat de foto's 'aan elkaar genaaid' zijn.

Maar om stitching goed uit te kunnen voeren moet er juist overlap zijn bij het maken van de foto's (of printscreens in jouw geval). Die overlap helpt het programma om de foto's correct aan elkaar te naaien.

Zorg dus bij het maken van de printscreens voor een flinke overlap. Ik hield zelf altijd zo'n 25% overlap aan. Dan kan het programma herkennen welke foto's/printscreens bij elkaar horen en dus aan elkaar genaaid moeten worden.

Hier heb je zo'n 40 alternatieven voor Microsoft ICE: Comparison of photo stitching software - Wikipedia, the free encyclopedia

Ik heb vroeger wel vaker gebruik gemaakt van photo stitching software, waarbij deels overlappende foto's zowel in de breedte als in de hoogte aan elkaar geplakt moesten worden.

De beste resultaten behaalde ik toen met Autostitch. Dat is demo software, maar bij mij bleef die software jaren werken. Geen idee of dat nog steeds zo is.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.