Ga naar inhoud

Geluidsproblemen met afspelen film


Jbowie

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Mijn probleem is het volgende : bij het afspelen van films, vanop de interne hdd, een externe hdd, een dvd... wordt het geluid zeer regelmatig maar gek genoeg niet altijd, onderbroken gedurende een paar seconden. Het lijkt dan wel alsof er op de achtergrond een storend process roet in het eten gooit. Nochtans blijkt uit het taakbeheer dat dat niet het geval is.

Alle drivers hebben, waar mogelijk, de nodige updates gehad.

Ik gebruik vlc om de films te bekijken, gebruik ik de windows media player is het probleem kleiner, echter ben ik dan niet altijd in staat om de bijbehorende ondertitels mee in te laden.

Wanneer ik muziek beluister doet het probleem zich niet voor!

Gegevens laptop : Merk Medion, type Akoya P7818, Intel core i5, Cpu 2.50 GHz met 8GB ram, Besturingssysteem Windows 8.1, System 64-bits

Weet iemand raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het codec-pack geinstalleerd, dan een restart van de pc gedaan. Op het eerste zicht lijkt het geluid nu in orde te zijn, maar om zeker te zijn ga ik het beestje toch eerst wat laten merken, teneinde uit te sluiten dat het perfekt werkt enkel omwille van de restart.

Mag ik van de gelegenheid gebruik maken om een bijkomende vraag te stellen, met name hoe het komt dat de ondertitels ( .srt ) niet bij alle films ingeladen worden met de windows media player?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het probleem bij Windows 8 niet gehad?

Voer ook onderstaande eens uit:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.