Ga naar inhoud

Homeserver/NAS geeft sinds kort vaak een I/O error en is er geen backup


Dummy1

Aanbevolen berichten

Mijn HomeServer/NAS geeft de laatste vier weken steeds een I/O error. Bij de helptekst staat dat je dan een map uit de back-up moet halen en daarna weer activeren. Op zich lijkt het dan weer goed te gaan maar is het weer hetzelfde liedje, een I/O error.

De twee schijven in de NAS gecontroleerd op fouten en daar komt niets uit. Ook de HD in mijn laptop gecontroleerd en geeft ook geen problemen. Van de NAS de laatste firmware geïnstalleerd maar biedt geen oplossing. Ook controle via F-Secure en Malwarebytes geven geen fouten.

Een korte test gedaan om de bestanden dan via de NAS handmatig van de laptop naar de NAS over te brengen en dat gaat zonder problemen.

Alle opdrachten van de NAS worden met de masterkey gegeven. Er zijn geen derden die op mijn HomeServer/NAS kunnen.

De back-ups hebben ruim een jaar zonder problemen plaatsgevonden voordat ik de I/O errors voor mijn kiezen kreeg. Elke dag handmatig de date van mijn laptop naar mijn NAS over te zetten is geen optie.

Dit is de homeserver.

Dane-Elec myDitto Home Server, Dual Bay

Samsung EcoGreen F4 2TB 5400rpm 32MB SATA2

In myDitto twee schrijven van 2TB onder raid1

En dit de melding: I/O fout, [fix en help] en als ik dat aanroep krijg ik de onderstaande melding, geen nadere gegevens bekend

Help: I/O Error

Cause and possible resolution :

• my-Ditto backup procedure failed because of I/O error.

• Please remove one of the items marked to backup from the backup procedure and add it once again.

This operation will update the backup automatically.

Remove item can be done in two ways: • 1. Select file or folder, press the backup button located on the right panel under My PC icon. Backup symbol will disappear (Note: all files and folders located inside this folder will be removed from the backup list).

• 2. Place your cursor on a selected file or folder and right-click on it; Select the Remove from backup function from the menu list.

Wie o wie heeft mogelijk een oplossing. Ee goede backup is voor mij heel belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.