Ga naar inhoud

Nieuwe Asus laptop vindt webcam niet.


PascalDW

Aanbevolen berichten

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bon, Skype in Windows 8, daar geraak ik niet aan uit - een vreemde logica, waar ik niet mee omkan, een beetje zoals de TomTom gps'en - nooit begrepen hoe iemand daar iets van snapt.

Maar ik denk ook niet dat ik het daarmee ga oplossen.

Chipset driver gehaald bij Asus. Stond er al op, duidelijk, want de "installatie" heeft een kwart seconde geduurd, en hij zei iets als "driver is reeds geinstalleerd". Vroeg niet om herstart of wat dan ook...

Installatie van de VGA-driver was al wat "geloofwaardiger" - daar gebeurde er duidelijk iets.

Maar nog steeds geen webcam...

Nog steeds geen "beeldapparaten" onder "apparaatbeheer"...

Denk dat ik het stilaan opgeef, en dat machien terugstuur...

Tenzij? (ja, koppige duvel hier, ja...:embarassed:)

aangepast door PascalDW
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zoals ik reeds zei in mijn eerste post.

Nog maar eens dus:

1) onder Apparaatbeheer staat geen categorie "Beeldapparaten"

2) onder "Overige Apparaten" staat "onbekend apparaat", met geel uitroepteken

post-47048-1417705645,5074_thumb.jpg

Wanneer ik daar de eigenschappen van opvraag, krijg ik dit:

post-47048-1417705645,5505_thumb.jpg

post-47048-1417705645,5875_thumb.jpg

post-47048-1417705645,6301_thumb.jpg

post-47048-1417705645,6678_thumb.jpg

Ik kan maar hopen dat jij hier wijzer mee wordt...

Ik in ieder geval niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Druk op de Windows + R toets en typ in het uitvoervenster devmgmt.msc en druk op Enter.

Rechtsklik in apparaatbeheer op het onbekende apparaat en kies Eigenschappen.

Ga naar het tabblad Details.

hardwareids.png

Onder Eigenschap: kies je Hardware-id's.

Onder Waarde: vermeld de gegevens in de eerste regel en post deze in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de website van HP, "toevallig" op uitgekomen terwijl ik aan het zoeken was naar de oplossing:

post-47048-1417705645,7097_thumb.jpg

post-47048-1417705645,7532_thumb.jpg

Als ik dat lees, in combinatie met alles wat ik al heb geprobeerd, dan kan ik daar alleen maar uit afleiden dat het om een hardware-probleem moet gaan.

Kapotte camera, of gewoon de stekker niet aangesloten oid.

Drivers updaten heeft immers niks opgeleverd; en het feit dat er geen "beeldapparaten" onder Apparaatbeheer staan...

Edit: eerst chipset driver, daarna vga-driver voor geintegreerde Intel HD Graphics (zie bericht van gisterenavond)

Lijkt mij duidelijk; maar ik heb dan ook niet zo veel ervaring, en heb geen enkele opleiding genoten ivm computers.

aangepast door PascalDW
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wat het waard is:

bij het ontwaken van de bewuste computer, zonet, kreeg ik volgende pop-up vanuit de system tray:

"Het laatste USB-apparaat dat u op deze computer heeft aangesloten, heeft een storing veroorzaakt. Windows herkent het apparaat niet meer."

Volgens mij gaat dat over de Sandisk Cruzer die ik er had ingestoken om antivirus en firewall te installeren zonder internetconnectie, maar ik kan me vergissen natuurlijk.

Bij mijn eigen laptop (Asus N56VM) staat de webcam namelijk aangeduid als "Asus USB 2.0 webcam"

En voor de volledigheid: ik heb, voor ik McAfee verwijderde en verving door Avast en ZoneAlarm, een systeemkopie gemaakt van de splinternieuwe, ongebruikte computer.

Maar ondertussen heeft m'n zoon wel een upgrade gedaan van Windows 8 naar 8.1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het device -id levert helaas niets op, maar als de USB-stick niet in de pc zit is dan het onbekende apparaat weg in apparaatbeheer.

Het vreemde is toch wel dat er voor geen enkel besturingssysteem een driver voor de webcam aanwezig is :hmmmm:

Ben je wel zeker dat er een webcam ingebouwd is in dit type want heb dat wel eens voorgehad dat een type wel de voorziening aanwezig was maar geen webcam had.

Want de specificaties van dit model worden niet getoond op de Asus website.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dasle!

Dank je voor je reactie.

Voor zover ik kan zien zit daar wel een webcam in, ja. Net visueel vergeleken met mijn N56VM, en ik zie toch hetzelfde, lijkt wel of daar een "klein glazen oogje" in zit.

Voor zover dat relevant kan zijn, aan elke kant van die "webcam" zitten er twee kleine gaatjes; ware het niet dat aan de linkerkant het uiterste gaatje er niet echt is, maar daar zit een soort van "gesmolten krater", alsof er iets gloeiend op die plastic heeft gezeten wat een kratertje heeft gesmolten... Nu vermoed ik dat die gaatjes voor de micro zijn, dus ik zie geen rechtstreeks verband met de webcam. Micro werkt overigens wel.

Vond het ook wel vreemd dat er geen webcam-driver aanwezig was :hmmmm:

Maar volgens mij is die "F550CA" gewoon een herbenaming van de X550CA, ziet er iig krak hetzelfde uit, en uit de Belarc Advisor-scan kwam X550 voor het model en moederbord, als ik me goed herinner.

"Het device -id levert helaas niets op, maar als de USB-stick niet in de pc zit is dan het onbekende apparaat weg in apparaatbeheer."

Wat moet ik daar uit afleiden? Dat "onbekend apparaat" toch wel eens een fysiek correct aangesloten webcam zou kunnen zijn?

Asus schreef me ondertussen dat ik eerst moest proberen het OS opnieuw te installeren... Maar mijn zoon heeft een upgrade gedaan naar Windows 8.1.

Ik heb geen CD of DVD gehad bij die laptop (te duur zeker?:hmmmm:), maar heb wel een systeemkopie gemaakt.

Maar een systeemkopie van een systeem dat "niet volledig werkt", daar ben ik niet veel mee zeker?

Word er stilaan moe van...

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.