Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goeiemorgen!

Bon, ik ga dus die recovery uitvoeren; wat ik echter niet op voorhand vermoedde, is dat ik blijkbaar, volgens wat Windows in het begin van de procedure zegt, na de vernieuwing van het OS een hele hoop programmas, waarschijnlijk handmatig en één voor één, ga mogen herinstalleren... pffff.

Mag ik jullie hier om advies vragen, wat is noodzakelijk en wat niet? En waar vind ik ze?

Ik post hier een reeks screenshots, met de lijst programmas:

post-47048-1417705651,9036_thumb.jpg

post-47048-1417705651,9314_thumb.jpg

post-47048-1417705651,9592_thumb.jpg

post-47048-1417705652,0887_thumb.jpg

post-47048-1417705652,4519_thumb.jpg

post-47048-1417705652,4778_thumb.jpg

post-47048-1417705652,506_thumb.jpg

post-47048-1417705652,5395_thumb.jpg

Van een aantal dingen weet ik dat ze niet nodig zijn, zoals bv. Adobe, Avast, Belarc, GTA, Java, Ma-Config, de Microsoft spelletjes, Mozilla, Rockstar en WildTangent games, ZoneAlarm...

Een aantal andere dingen roepen echter vraagtekens op, zoals die dingen van Microsoft bv; gaan die vanzelf komen met automatische updates?

Zijn al die dingen van Asus noodzakelijk om het ding deftig te laten draaien?

Alle advies is welkom; wat mag ik laten vallen, en wat moet er absoluut in? Een beetje uitleg erbij mag ook ;-)

Nuttige info: ik heb zowel op de D-partitie als op een externe schijf volgende kopies staan: een systeemkopie (herstel-backup) van de splinternieuwe computer; kopies van alle bestanden die we willen houden (zoals al die screenshots bv...); de volledige mappen Program Files en Program Files x86; de mappen eSupport (eDrive en Manuals) en AsusVibeData van Asus.

Dit teneinde eventueel, al is 't met veel moeite, de boel opnieuw te kunnen herstellen...

Installatie schijven heb ik niet, dat vinden ze bij Asus blijkbaar te duur tegenwoordig:dong:

Heel veel dank voor de bijstand en de moeite, ik hou jullie op de hoogte.

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Bon, ik heb die recovery gedaan; "Pc vernieuwen zonder dat invloed heeft op uw bestanden", zoals die man van Asus suggereerde.

Nog steeds geen camera...

Zal ik nog maar eens proberen, met "Alles verwijderen en Windows opnieuw installeren"?

(benieuwd wat daar allemaal weer bij komt kijken...) - of is dat zinloos?

Geplaatst:

Zal ik nog maar eens proberen, met "Alles verwijderen en Windows opnieuw installeren"?

(benieuwd wat daar allemaal weer bij komt kijken...) - of is dat zinloos?

Ik zou het doen want je heb niks te verliezen.

Geplaatst:

"Alles verwijderen en Windows opnieuw installeren" heeft evenmin iets opgeleverd.

Nog steeds geen camera, geen "beeldapparaat" in Apparaatbeheer, "onbekend apparaat" is verhuisd naar "hub #0004", maar voor de rest nog steeds hetzelfde.

Terug naar afzender dus, denk ik.

Markeren als "opgelost" dan maar?

In elk geval bedankt voor alle moeite!

Geplaatst:

Dat denk ik er ook van ja, nu ik zowat alles heb geprobeerd wat ook maar denkbaar is op vlak van software...

Morgen binnensteken dus.

Toch bedankt! Heb er in elk geval één en ander van geleerd. :top:

Geplaatst:

Doe ik!

Dat is mijns inziens ook het primaire nut van dit soort fora he, dat we allemaal kunnen leren van elkaar, en dat mensen "wijzer" worden van anderen hun ervaringen...

Heb de laptop ondertussen binnengebracht voor reparatie, heb een waardebon geweigerd, aangezien ik wellicht voor die prijs niks vergelijkbaars ging vinden, of tenminste geen Asus met vergelijkbare specificaties (Core i5, 8gb Ram, 1tb Hdd, voor 555 euro...), en m'n zoon is op Asus gebrand (kan 'm geen ongelijk geven ;-), heeft "een aardje naar z'n vaartje"...).

Heb nog gezegd dat ik wel kon akkoord gaan met een vergelijkbare Asus, of een betere zonder opleg xD, maar niet met een waardebon waar ik dan wellicht een "mindere" laptop mee zou kunnen kopen - maar dat zagen ze natuurlijk niet zitten ;-)

Dus nu is 't even wachten tot ie terugkomt...

Weet niet of 't vervolg interessant is om af te wachten; en denk ook niet dat dit hier de plek is om discussies te voeren over de naverkoopdienst van deze of gene handelsonderneming - al moet ik zeggen dat ze over de hele lijn genomen zeer correct zijn geweest.

Maar ik zal met plezier verslag uitbrengen wanneer 't machien volledig werkend terugkomt - hoop ik tenminste. Vrees er echter wel voor dat ik niet veel gedetailleerde uitleg zal krijgen... Al heb ik nog wel gespecifieerd dat alle screenshots van mijn verschillende manoeuvers opgeslagen zijn op de D-partitie..

Wordt vervolgd dus, maar kan enkele weken duren.

Ik kan jullie in elk geval alleen maar danken voor de raad en bijstand!

Vriendelijke groeten, Pascal


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.