Ga naar inhoud

[OPGELOST] P(o)rnosites + Bearshare = gevaarlijk?

Gast bartjen

Aanbevolen berichten

Ik heb gehoord dat het surfen naar p(o)rnosites en het bekijken van p(o)rnofilmpjes zeer slecht is voor je harde schijf, klopt dit?

En je zou er ook veel meer virussen, spyware, malware, trojan horses,... door binnenhalen. Feit of fictie?

Is AVG Free + Windows Firewall voldoende om mijn PC te beschermen tegen de gevaren van p(o)rnosites?

En waarom zijn p(o)rnosites zoveel gevaarlijker dan andere sites?

Tenslotte nog een ander vraagje:

Klopt het dat je via muziekprogramma's ook sneller virussen enzo binnenhaalt? Ik gebruik Bearshare...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Bartjen,

dat eerste zal geen waar zijn, ik zie namelijk niet in waarom dit schadelijk zou kunnen zijn voor je hardeschijf.

als je de verkeerde sites bezoekt is er inderdaad een hele grote kans dat je een virus binnen haalt, om een of andere reden werken die sites veel samen met illigale instanties enzovoorts voor het verspreiden van virusen.

als ik jou was zou ik een andere firewall nemen.. omdat windows firewall echt brak is.

ja, met programma's zoals bearshare en limewire is het niet voor te stellen hoe snel je een virus binnen kan halen!

dat je dus veel virusen binnen haalt via xxx sites is een feit

dat je veel virusen binnen haalt via programma's zoals bearshare en limewire is ook een feit

en dat je met xxx sites meer virusen binnen haalt dan met een normale site.. ook een feit...

zorg dus dat je een GOEDE pop-up blocker hebt, niet zomaar overal op klikt wat je ziet...

als je goed op let zal je er niets aan over houden op je pc, op een lamme arm na hahaha.

mocht je nog vragen hebben. stel ze gerust.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is een Firewall belangrijk voor het blokkeren van de gevaren van een xxx site?

Ik heb vroeger AVG Internet Security gehad (wél met firewall), maar toen kon ik bijna niets meer doen :s Bij bepaalde programma's op MSN krijgen mijn vrienden geen antwoord, wat volgens mij kwam doordat AVG IS veel tegenhield.. Mijn PC werkte veel minder goed..

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan natuurlijk kiezen voor een ander pakket zoals avast antivir.

een firewall zal zeker schelen als je een bepaald virus binnen haalt dat nog veel meer binnen wilt halen, een firewall blokkeert dit dan, of geeft er op zijn minst een melding van.

wat je echt zal beschermen hier tegen is gewoon je gezonde verstand gebruiken en niet op dingen klikken waarvan je niet weet waar het heen gaat.. maar dat telt eigelijk overal op het internet wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef Yannick 100% gelijk (voor één keer dan)

Je moet wel oppassen, met programma's als Avast!, Avira Antivir en AVg 8.0

Hier zit meestal geen firewall in, of toch niet zo'n hele goede.

Deze kan je appart downloaden, enkele goede firewalls:

Comodo firewall

Zonealarm!

Deze twee zijn goed en gratis.

Het makkelijkste is om gewoon alles-in-één te kopen.

Bitdefender Internet Security, Kaspersky 2009 zijn zo van die betalende.

Deze zijn zéér compleet en betrouwbaar.

Je moet gewoon je eisen stellen, als je véél download met torrents, veel XXX sites bekijkt, kan je best een goede betalend programma kopen.

Maar voor "normaal" thuisgebruik is een gratisse oplossing perfect

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.