Ga naar inhoud

Configureren van server 2008 r2 netwerk

BiteMe

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ik heb een 2de pc gemaakt en daarop Win server 2008 r2 enterprise gezet, de bedoeling is dat deze pc gaat gebruikt worden om al men HDD met film/serie/muziek in te steken zodat ze uit mijn game pc gehaald kunnen worden maar toch nog binnen hand bereik zijn als ik een film wil kijken.

Nu ken ik niet echt heel veel van pc's en had ik graag wat van jullie kennis gebruik willen maken op dit te realiseren..

Wat ik tot nu toe gedaan heb:

-Win server instal + volledig ge-update en voorzien van .net 4.5

-Router niet meer als dchp laten functioneren (Pc = 10.0.0.20 / Server 10.0.0.22 / laptop 10.0.0.24)

-Op de server schijf S: gedeeld (test hdd) daarin een map genaamd test map

-Op server remote desktop enabled (kan ook via game pc erop)

2dcbotd.jpg

smq048.jpg

Echter als ik op de game pc bij netwerk ga kijken zie ik enkel de game pc..

1037b7k.jpg

Nu is mijn vraag of jullie misschien weten wat ik verkeerd doe of wat ik nog extra moet installeren om dit werkend te krijgen, alle hulp is welkom want ik weet het zelf niet. :)

Indien ik iets vergeten ben of je hebt meer info nodig over mijn instellingen laat je maar iets weten dan post ik het zo snel mogelijk.

Alvast bedankt

Groeten

Ben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Server:

Ip 10.0.0.22

Sub 255.255.255.0

Gateway 10.0.0.1

Dns 192.168.1.1

Pc

Ip 10.0.0.20

Sub 255.255.255.0

Gateway 10.0.0.1

Dns 192.168.1.1

laptop

Ip 10.0.0.24

Sub 255.255.255.0

Gateway 10.0.0.1

Dns 192.168.1.1

Alle 3 lid van thuis werkgroep: THUIS

Alle 3 hebben netwerk + internet toegang dus vermoed dat het daar wel juist moet zitten al ben ik geen expert..

aangepast door BiteMe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het via tips van een Fb kennis aan de praat gekregen, het is niet 100% hoe het hoort maar het werkt in ieder geval toch voor wat ik het nodig heb.

Moest eerst \\Serverben\c$ in windows verkenner proberen maar er gebeurde niets, toen zij hij test even \\10.0.0.22\c$ en kwam er ineens een login kadertje open, ff ingelogd en jaja, ik kon aan de hdd's van de server dus heb ik snelkoppelingen gemaakt en kan ik dus nu vanop de pc aan de bestanden. Volgens hem zou het een dns probleem ofzo zijn.

Op de pc staat de server wel nog niet in de lijst als ik op netwerk klik maar daar lig ik niet bepaald wakker van, aangezien het enkel de bedoeling was dat de server zou dienen voor mijn film/series enz te delen wat het nu ook doet ga ik het zo laten en er niet verder mijn hoofd over breken.

Het enigste wat ik misschien nog ga uitzoeken is hoe ik kan inloggen vanop een andere locatie met extern bureaublad, lijkt me wel handig als ik op het werk ben dat ik wat downloads kan starten zodat ze klaar zijn als ik thuiskom :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wel handig dit nu al te melden:

De bbox modem van belgacom staat beneden in de garage omwille dat daar alle aansluitingen samenkomen, 5 kabels, 2 ervan worden gebruikt voor digitale tv ( tv beneden en boven ) en 1 internet die naar men pc kamer loopt, De andere 2 kabels (slaapkamer, en logeerkamer worden niet gebruikt atm)

Aangezien dat in de pc kamer maar 1 aansluiting voorzien is en het wifi signaal te wensen overliet heb ik daar een router gezet en zo men pc en server voorzien van lan kabels en over het hele huis deftige wifi verbinding te hebben.

De ip's verschillen daarom ook,

op de bbox werkt het met 192.168.1.1

en de netgear router 10.0.0.1 om in te logge op de router en de server is 10.0.0.22

2yopws2.jpg

aangepast door BiteMe
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.