Ga naar inhoud

[OPGELOST] Grafische kaart of scherm?

Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een game probleem...

sommige games geven geen probleem.

Maar nu wou ik need for speed underground 2 spelen, een nogal oude game die niet veel vraagt, en ik moest direct de graphics op het laagste zetten, anders schrokt het beeld.

Is dit mijn grafische kaart of mijn scherm dat niet goed is?

info

grafische kaart:

2jb34tw.jpg

scherm: hp L1925

En dan ineens mijn volgende vraag: de oplossing...

Waar moet ik dan op letten voor een nieuw(e) grafische kaart/beeldscherm?

Tips daarvoor?

! Let een beetje op het geld, ik ben maar een student met een klein weekend jobje dat spaart voor een auto :P

(andere info over mijn pc: http://www.pc-helpforum.be/f152/dell-inspiron-531-19-inch-hp-10624/ )

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je grafische kaart is niet echt sterk.

Misschien met je Vsync eens opzetten , kan je doen in een game bij instellingen.

Kan soms helpen tegen schokkend beeld, maar je FPS gaan wel naar omlaag.

Test je scherm gewoon eens op een andere pc, dan zie je direct of het aan je scherm ligt(wat ik betwijfel)

Volgens mij is je grafische kaart gewoon niet sterk genoeg.

Draai anders 3dmark06 eens, wat is je score?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

3dmark06 is een benchmark programma dat je gebruikt voor het checken van je prestaties..

Hierbij kunnen we direct even kijken of je kaart slecht presenteert..

Nu wil ik je wel advies geven waar je het best op let als je overgaat naar de aankoop van een nieuwe grafische kaart want de grafische kaart in jou pc is niet bepaald sterk..

Als u een echte gamer bent raad ik je de HD4870 X2 aan maar qua prijsklasse ligt die wel redelijk hoog en wordt deze alleen maar aangeraden als u zware games speelt..

Waar ik direct denk aan crysis, Far cry en dergelijke..

Nu we kunnen een trapje lager gaan namelijk de HD4870 die een pakje daalt qua prijs..

Nu is het zo dat er nog maar 2 GPU's zijn met het GDDR5 geheugen namelijk de HD4870 en de HD4870X2..

Ik denk persoonlijk dat de HD4870 een toekomstgericht kaartje is en wel thuishoort in jou kastje..

Wat is jou moederbord zo kan ik zien dat er de mogelijke aansluitingen hiervoor zijn??

Normaal gezien wel hoor tenzij je moederbord al redelijk oud is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou dan eerder opteren om een ati4650 te kopen ;)

zijn rond de 80/90 te verkrijgen. en je kan er ongeveer elk spel goed mee spelen.

maar wat is ongeveer je budget funnyboyke? dan kunnen we je wat betere tips geven :)

je zegt niet te duur.. versta je daar een kaart van €50 onder? of van €100 ?

als je onder de 100 euro wilt blijven.. dan zou die ati 4650 misschien wel iets voor jou zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen extreme gamer nee, zeker niet.

Ik zou wel graag call of duty 4 spelen bijvoorbeeld.

En van need for speed komt er binnekort een nieuwe uit.

Ik hou eigenlijk alleen maar van shooters en race games. Maar shooters van oorlog of swat style ofzo. Geen aliens of dergelijke.

80 euro is ideaal.

Dus ja, onder de 100.

mijn moederbord... zoals in het ander topic al gebleken is, is daar weinig over te vinden (check link in begin topic).

hier is wel wat info:

The Inspiron 531 uses a ASUS M2N61-AX motherboard that is specifically designed for Dell machines. It uses an nVidia nForce 4 chipset with an on-board video card. It also has on-board sound (Realtek HD or AC-97) and an on-board gigabit NIC. It has one PCIe x16, One PCIe x1, and two PCI card slots. It has four DIMM memory slots, and four SATA connectors. The 531 motherboard does not support PATA or IDE drives without the use of a third-party controller.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een HD4870X2 is zo'n systeem is echt niet nodig.

Ten eerste je CPU zal een grote bottleneck zijn.

Ik zou eerder naar een HD4650 , zoals Yannick al zei.

Kosten ongeveer rond de 80 euro, maar als je hem hier besteld heb je hem voor iets meer dan 60 euro.

COd4 enzo zal hierop wel draaien, je moet alleen geen te hoge verwachtingen hebben.

Je kan misschien ook kijken voor een HD4850 deze kosten rond de 150 euro.

Misschien wat te veel, maar dit zijn echt goede kaartje, ik heb er zelf eentje gehad.

Hiermee zal je systeem veel minder snel "te traag" worden, maar met de HD4650 lukt het ook wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat de 4850 toch te veel zal zijn voor wat funnyboyke er eigenlijk mee wil.

op de 4650 zou je goed cod4 kunnen spelen hoor.. ik draai zelf nog met een ati x800... ja zo een oude agp kaart.... en daar haal ik op (redelijk)hoge settings (AA & zulk soort onzin ook aan) in Co4 een fps van rond de 30/40 perfect speelbaar dus... dat moet met deze kaart dus helemaal geen probleem zijn!

ik denk dus dat funnyboyke hier het meeste aan een HD4650 zal hebben :)

niet te duurt... leuk kaartje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan ga ik 3 dingen doen :-)

eerst men scherm testen, zal er mss niets met te maken hebben, maar is toch leuk om zeker te weten :D

dan even kijken of ik wel plaats heb voor een grafische kaart, even pc opendraaien en eens bekijken.

en dan de ati 4650 zoeken.

Die site die aarondk1 gaf is wel interessant, maar ik ben belg, en dan weet ik niet of het met verzendingskosten nog zo interessant gaat uitkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

verzendkosten op azerty voor naar belgie bedraagt €15

je kan natuurlijk ook iets in je eigen buurt zoeken ;)

(de hardware in nederland is overigens wel goedkoper dan in belgie, gezien ze er in nederland minder btw op heffen...)

en ja.. je kaart past er in :) want in je quote uit je vorige post praat je over een pci-e 16 slot.. en daar moet deze kaart in =)

dus dat laat alleen het testen van je scherm nog over haha.

groeten

Yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.