Ga naar inhoud

Ssd schijf opkuisen

fabienne112

Aanbevolen berichten

Goedemiddag iedereen,

Kan er mij iemand zeggen hoe ik mijn SSD schijf kan opkuisen of terug naar begin kan zetten? Ik heb namelijk het volgende probleem:

mijn SSD schijf is 60GB waarvan al 48 gebruikt en mijn D schijf is 2TB en daar heb ik nog 1,69 TB van over.

Wat ik ook niet snap is dat ik zowel geinstalleerde software zoals bv Itunes zowel op mijn C als mijn D schijf zie staan als ik ga kijken bij configuratiescherm.

Kan iemand mij misschien een goede uitleg geven over hoe dit in elkaar steek met een SSD schijf want vroeger had ik een laptop en nu een desktop en

men had mij gezegd dat het beter was van ook een SSD schijf te laten inzetten maar nu zit ik daarmee en kan aan niks meer aan uit en wordt er gek van:D

Alvast bedankt,

Groetjes

Fabienne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van de geïnstalleerde software samen met de aanwezige Windows is het toch normaal dat je ongeveer 48 GB gebruikt hebt.

Wat software zoals Itunes betreft, het programma zelf is geïnstalleerd op de C.

Op de D zal je map "mijn documenten" en andere persoonlijke bestanden staan.

Daardoor zie je ook iets terug van die software op je D, de gemaakte bestanden in die software of .... worden op je D geplaatst.

Een SSD is een goede keuze, je besturingssysteem en programma's starten sneller op.

Het enige nadeel in jouw geval is dat je een capaciteit van 60 GB gekozen hebt.

Je kan altijd met Ccleaner wat ruimte vrij maken.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik dan op cleaner en op analyseren, na de analyse wordt er gemeld hoeveel ruimte vrij gemaakt kan worden.

Ga je daar mee akkoord klik dan op schoonmaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.