Ga naar inhoud

Automatisch te veel recovery schijven

eques

Aanbevolen berichten

Waarschijnlijk komen deze recovery schijven van de Asus Live Update die niet meer (goed) werkt.

De Asus Live Update is een tool die je BIOS en drivers automatisch gaat updaten en dan telkens een nieuwe recovery schijf aanmaakt.

Aangezien Asus Live Update niet (goed) werkt, zullen de recovery schijven vermoedelijk ook niet bruikbaar zijn en kan je deze best verwijderen.

Zo lang je systeem goed functioneert, hoef je geen updates te doen en dus heb je die Asus Live Update eigenlijk niet nodig.

Als er wel updates nodig zijn, kan je deze nog altijd handmatig installeren.

Je kan proberen om Asus Live Update uit te schakelen bij het opstarten.

Druk tegelijk op de toetsen Control en r.

Typ dan msconfig in het tekstvakje en druk op enter.

Ga nu naar de tab opstarten en verwijder het vinkje bij Asus Live Update.

Klik op OK en herstart de pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt

echter staat de asus live update niet bij mijn opstartobjecten. Ik heb verschillende keren gekeken en heb ook mijn services doorzocht, maar ik kan niets vinden. Wat ik nu dacht: als ik de volledige asus live update nu verwijder (aangezien die toch niet goed werkt) dan verkrijg ik toch hetzelfde effect als wanneer ik hem uitschakel met dat verschil dat hij dan wel definitief van mijn computer is (maar aangezien hij toch niet werkt, heeft het niet veel nut dat hij er op staat), of mag je die live update niet zo maar verwijderen?

mvg

eques

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds dat de asus live update er af is, heb ik voorlopig geen problemen meer. Ik heb nu 1 recovery schijf Z en er komen er geen andere meer bij. Toch nog even afwachten of het probleem volledig is opgelost. Over de updates: raden jullie aan om binnen een bepaalde tijd telkens op updates te controleren? En hoe doe ik dat dan het beste zonder asus live update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gouden raad: if it is not broken, don't try to fix it.

Ofwel: als het normaal werkt, laat het dan zo en ga er niet aan zitten "prutsen".

Ik heb 10 jaar een pc gehad en daarvan heb ik nooit een update van drivers gedaan en die heeft altijd perfect gewerkt.

Zo lang de pc goed werkt, hoef je niet naar updates te zoeken voor drivers.

De normale windows updates volstaan om windows in orde te houden maar voor de hardware hoef je niets te doen.

Als je nieuwe programma's installeert en die werken niet goed, kan je dan nog updates voor je hardware zoeken en installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.