Ga naar inhoud

Canon 4200 F


aristo7000

Aanbevolen berichten

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Tja!!!!

Als ik dat nu eens op het scherm zou krijgen dan zou ik al heel content zijn!

Ik krijg nog geeneens Figuur 1 te zien

Zelfs het zwarte scherm met daar op "druk op...als U van CD wil starten..." heb ik nog NOOIT op die PC zien verschijnen. Hoe de PC indertijd werd geinstalleerd weet ik niet want ik heb die toen door de verkoper laten installeren en een herinstallatie werd uitgevoerd (ik denk dat het 2009 was) door een "computertechnieker" uit de streek waar ik toen woonde. Mijns inziens waren dat serieuze knoeiers want nu zit ik met deze warboel! In 2009 ben ik dan ook nog eens naar een computerwinkel moeten stappen omdat de "computertechnieker" mijn harde schijf niet had vervangen en die was blijkbaar de geest aan t geven. Toen zei men dat ze gewoon de gegevens naar de nieuwe HD konden "klonen". Toen werd er ook geheugenlat bijgestoken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan vermoed ik dat je wel een installatie vanuit Windows kunt starten maar geen schone instal kan doen en de cd niet bootable is.

Je kan eens proberen om deze Puppy linux te downloaden en deze .iso als image op een cd te branden en kijken of het dan wel wil lukken.

Hoe je een .iso doet branden zie je hier.

Want het zou straf zijn als beide dvd drives niet zouden werken :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

Hartelijk dank voor uw reactie :-)

Volgende zaken uitgevoerd:

1e CDBurnerXP gedownload en geinstalleerd op mijn nieuwe PC (Windows 8)

2e Puppy linux gedownload van uw link downloaden

3e De .iso als image op cd gebrand. (volgens de beschrijving die U mij gaf. Brandproces was volgens software CDBurnerXP geslaagd dus die zou toch moeten werken.

4e k ga naar "BOOT DEVICE PRIORITY" en daar stel ik in:

1st Boot Device TSSTcorp CDDVDW

Dan bewaar ik wijzigingen en druk op "ENTER"

De PC herstart

Resultaat:

PC blijft WEER in het beginscherm met bovenaan "Intel Desktop Board" en onderaan "Hit F2 if you want to run SETUP" hangen.

Er gebeurt gewoon niks meer.

:-( Blijkbaar hopeloze zaak :-(

Greetz

Aristo

Blijkbaar hopeloze zaak

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

Nog even ter info

Hetzelfde resultaat met Mentest86.

PC blijft WEER in het beginscherm met bovenaan "Intel Desktop Board" en onderaan "Hit F2 if you want to run SETUP" hangen.

Er gebeurt gewoon niks meer.

Mijns inziens heeft pc geen contact met zowel interne als externe CD/DVD writer ondanks dat deze stroom krijgen en werken !!!

Als PC de CD writer kan herkennen vermoed ik dat het probleem opgelost geraakt !

De Windowsversie op de HD zal teveel beschadigde bestanden hebben om nog te kunnen opstarten en vermits Farstone Restore It elke keer een backup,image of wat dan ook maakt bij opstart zal deze enkel nog maar beschadigde sessies in zijn archief hebben zitten!

Wat een miserie zeg :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste

Heb getracht via internet wat meer te weten te komen over het moederbord en niet voorkomen van ODD in BIOS maar ik heb daar gene kaas van, gegeten hoor

Sorry dat ik misschien info doorgeef die niet van nut is maar ik weet niet welke info nuttig is en wat niet :rofl:

Op gegeven moment kwam ik ergens "ATAPI CD-ROM" tegen

"ATAPI" heb ik ook al eens op mijn scherm zien verschijnen PC geeft dan een soort van memory fout aan omdat ik de CD ROM in de interne DVD writer tracht te laten werken.

Hier heb ik dat gelezen:

Boot Options - Intel D915GUX Specification [Page 83]

"The network can be selected as a boot device" Onderaan het beginscherm onder F2 staat dat als ik van netwerk wil installeren dat ik dan F12 moet drukken

Opm. Ik heb echter geen netwerk

Mijn nieuwe PC (Windows 8) is met Modem verbonden dmv kabels

Greetz Aristo

aangepast door aristo7000
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu bij het starten van de pc de F10 toets ingedrukt houd, krijg je dan een bootmenu?

Het bootmenu geeft alle opstartbare apparaten weer die de pc kan vinden bij het opstarten.

Kijk eens of je hier je interne of externe cd/ dvd drive terug kan vinden en of ze van hieruit willen booten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste Dasle

Heb PC gedemonteerd, allerlei* zaken getest en alles terug in elkaar gestoken

*Onder andere:

HD via USB docking station getest met HD Tune en Crystal Disk Info => Geen problemen Alles OK

SATA kabelt gechecked op eventueel defekt => Alle kabeltjes OK

Bemerking: Omdat oorspronkelijke combinatie terugplaatsen als gevolg had dat de PC supersnel begon op te starten en af te sluiten heb ik geheugen nu als volgt gezet:

Memory Channel A Slot 0 zit 2048 MB

Memory Channel A Slot 1 Not Installed

Memory Channel B Slot 0 Not Installed

Memory Channel B Slot A Not Installed

Dus de 2 x 512 werd eruit gehaald

Wat betreft het BIOS:

Op gegeven moment zag onder tabblad "BOOT" onder de titel "BOOT DEVICE PRIORITY" het volgende staan "ATAPI CD ROM DRIVES"

Toen ik dit aanklikte zag ik dat daar stond 1st Drive Disabled.

Vervolgens zag ik dat daar ook de externe ODD nl. "PM HL DT ST DVDRAM GH2" werd weergegeven. Ik heb dus de "PM HL DT ST DVDRAM GH2" als 1st Drive azangeklikt.

Vervolgens "F10" gedrukt dan 'OK' om wijzigingen te bewaren en de PC laten herstarten....

Resultaat:

De Windows CD start op netjes op zoals het hoort. ik krijg nu wel degelijk de Setup op het scherm.

Bemerking: Vermoedelijk was dit de vorige keer bij de herinstallatie in 2009 ook het geval omdat ook de installateur ook dacht dat de DVD-speler stuk was. Blijkbaar had men dit toen ook over het hoofd gezien. Waarschijnlijk is dit weer één of andere speciale instelling die niet gebruikelijk is ofzo.

Heb dan Windows XP Pro geInstalleerd maar nu zit ik weer vast. I

k geraak niet op internet!

Dan De 2 CD Roms van het moederbord ingestoken en drivers geïnstalleerd

Er staan 4 gele uitroeptekens bij de apparaten onder

-- Apparaatbeheer ---Andere

- Ethernetcontroller

- PCI Device

- Videocontroller

- Videocontroller (VGA Compatibel)

Dan via mijn nieuwe PC met Windows 8 de meest recente drivers van het moederbord D915GUX gedownload van Intel site

Dan via USB stick naar oude PC proberen over te zetten maar dat lukte niet

Dan maar de nieuwe drivers maar op CD gebrand en de gebrande CD in CD-ROM drive gestopt

MAAR....

PC sloot ineens spontaan af en startte terug op maar geeft "Schrijfleesfout" "Druk op Ctrl-Alt-Del

Meerdere keren geprobeerd maar niks lukte.

Uiteindelijk dan toch Windows terug aan de praat gekregen gewoon met alles terug los te koppelen en terug in elkaar te steken (Harde schijf en DVD writer en aansluitingen op het moederbord)

Blijkbaar doe ik iets serieus verkeerd...

Het is toch niet normaal dat Windows ineens alles afsluit en zonder meer gewoon de boel terug opstart (Dit gebeurde echt razendsnel)

Na meerdere tevergeefse pogingen om de drivers te installeren vraagt de PC tot vervelens toe om verbinding te maken met het internet en meld hij doodleuk "Kan apparaat niet installeren"

Opmerking: De CD is goed gebrand EN Bestanden en mappen zijn op de oude XP PC zichtbaar in verkenner!

(Heb er trouwens meerdere CD's gebrand en met verschillende schijven geprobeerd)

PC wil ze blijkbaar niet van USB en hij wil ze niet van CD-Rom installeren

Hij wil internetverbinding.

Ter info: Ik heb een Belgacom B-Box 2 waar momenteel mijn nieuwe Windows 8 PC aan hangt (Waar ik trouwens deze tekst mee op dit forum zet) De oude PC met Windows XP (waar deze discussie over gaat) was voor de crash ook via de B-Box op internet aangesloten en dat werkte prima hoor.

Nu is de vraag...

Hoe krijg ik de drivers op de oude PC en hoe geraak ik terug op internet ???

MVG Aristo7000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Aristo7000,

Heb je de volgende drivers gedownload van het internet?

- Ethernetcontroller

- PCI Device

- Videocontroller

- Videocontroller (VGA Compatibel)

Heb je al eens vanuit apparaatbeheer laten zoeken in de map waar de drivers staan, dit kan ook zonder dat je pc op het internet wil.

Die keuze kan je maken in het begin als je naar een driver laat zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.