Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik een virus op mijn laptop, namelijk SaVELots 6.3.

Echter, ik krijg deze niet van mijn laptop af.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Heel hartelijk dank alvast.

Geplaatst:

Hallo en welkom op PCH,

Download DDS van sUBS van één van deze locaties en plaats het op je bureaublad:

DDS - Bleeping Computer download.

DDS - Bleeping Computer download.

DDS - Infospyware.

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met DDS (hier of hier) kan je lezen hoe je de gebruikte beveiligingssoftware kunt uitschakelen.


  • Windows XP: Dubbelklik op DDS om de tool te starten.
  • Windows Vista,7,8: Rechtsklik op DDS en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Vink in het volgende scherm dds.txt en attach.txt aan en klik op "Start"
  • Laat de tool ongehinderd zijn werk doen. Als de scan gereed is klikt u op "OK"
  • Post de inhoud van het geopende DDS.txt in het volgende bericht.
    (Plaats het attach logje alleen indien hierom wordt gevraagd!)

Geplaatst:

Bedankt voor je snelle reactie maar ik kom er niet aan uit. Ik heb DDS gedownload en ik krijg dan twee kladblok bestanden op mijn bureaublad. Wat moet ik daarmee doen?

Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie).


  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.

{ebd898f8-fcf6-4694-bc3b-eabc7271eeb1};c
C:\Program Files (x86)\WiseConvert;fs
{EECAB31D-7C38-9156-FF78-B8B60ED77A23};c
C:\ProgramData\SaVELots;fs
{FCAA4D51-3A64-0979-A760-FF422D4D19E8};c
C:\ProgramData\BiuteSaaver;fs
C:\Windows\SysWow64\SearchProtect;fs
C:\ProgramData\SaVELots;fs
C:\ProgramData\claedannpkinaaehgdfidkemammhocnk;fs
C:\ProgramData\308e051fb8830b74;fs
C:\ProgramData\BiuteSaaver;fs
C:\Program Files (x86)\SearchProtect;fs
C:\Users\Niek\AppData\Local\SearchProtect;fs
C:\Users\Niek\AppData\Roaming\OpenCandy;fs
chromelook; 
firefoxlook; 
startupall; 
filesrcm;


  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Start 51a612a8b27e2-Zoek.pngZoek.exe nogmaals met het onderstaande script.


  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
     
    C:\PROGRA~2\SearchProtect;fs
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows];r
    "AppInit_DLLs"=-;r
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows;r64
    "AppInit_DLLs"=-;r64
    autoclean; 
    


  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht.

Geplaatst:

Hallo,

De computer is zo te zien ook flink geïnfecteerd met de Zeus/Zbot malware, voer daarvoor even het onderstaande uit.

Download de 51deb689c0320-emsisoftemergencykit_100-4.pngEmsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.

Klik hier voor de complete / uitgebreide handleiding van de Emsisoft Emergency Kit.


  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe", wanneer u een melding krijgt van het gebruikersaccountbeheer staat u dit toe.
  • Klik vervolgens op de knop "Accept & Extract" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is wordt er een snelkoppeling op het bureaublad aangemaakt en zal de Emsisoft Emergency Kit vanzelf openen.
  • Klik nu op de optie "Emergency Kit Scanner" en wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u in het linker menu op de optie "Computer Scannen".
  • Kies vervolgens de optie "Diep", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • Wanneer de scan gereed is zorg dat alle items staan aangevinkt en klik op de knop "Quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" en plaats de inhoud van dit bestand in uw volgende bericht. (Het logbestand is teven terug te vinden op de systeemschijf (C:\\EEK\\Run\\Reports) met de naam a2scan_130711-154142.txt

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.