Ga naar inhoud

Telenet Acces point toevoegen Lynksys WAP300N

Buzzke

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een telenet aansluiting (LAN+WIFI).

Vermits ik op het bovenverdiep totaal geen wifi bereik heb zou ik deze willen toevoegen.

--> Op bovenverdiep heb ik een ethernet kabel die verbonden is met de modem van Telenet.

--> Op bovenverdiep wil ik Linksys WAP 300N aansluiten op de ethernetkabel zodanig dat ik van overal wifi connectie heb.

Optioneel: Liefst met 1 SSID (deze zou ik zelfde laten als origineel van Telenet).

Mijn vraag:

Kan iemand mij echt stap voor stap uitleggen wat ik moet doen --> configuratie van de linksys WAP300N

--> standaard installatie met cd lukt niet: (apparaat geeft wel vol bereik van wifi weer maar mijn router kan geen verbinding maken met internet.

--> Heb al geprobeerd om DHCP af te zetten en manueel instellingen te doen maar ook dit lukt mij niet. (waarschijnlijk doe ik hier dingen fout).

Alvast al Super bedankt voor de persoon of personen die mij hierbij kunnen helpen of poging doen tot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan best de toestel een vaste IP adres geven en in bridge zetten zoals afbeelding doch bij jou kan dat iets anders uitzien:

Vul gewoon wat er staat.

Nota: bij bridge wordt DCHP automatisch uitgeschakeld.

Als dat geluk is dan naar draadloos gedeelte gaan en bij SSID dezelfde naam geven als van Telenet.

post-6829-1417705651,2515_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit lukt niet.

Wat valt mij op:

om ip adres van de router te wijzigen log ik eerst in via het originele ip adres (10.100.1.1).

Ik wijzig de settings en sla deze op.

Tijdens het opslaan sluit het scherm af en geraak ik niet meer ingelogd in de rooter.

--> Kan normaal zijn (weet ik niet).

Als ik nadien de router plaats waar hij moet komen krijgt hij geen verbinding met de modem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.