Ga naar inhoud

Installatie Wifi range extender SITECOM N300 WLX2006

peetieq

Aanbevolen berichten

Ik heb een modem Fritzbox 7390. Deze ondersteunt geen WDS(wat ie wél ondersteunt weet ik niet). Daarnaast heb ik range extender van SITECOM, een N300 WLX2006, heeft iemand ervaring met deze combinatie?

Ik heb de volgende problemen/vragen:

• Ik heb de extender geïnstalleerd volgens de handleiding. Wat me opvalt is dat ik nu 2 netwerken heb. Mijn eigen en een met _EXT toegevoegd. Als ik mijn laptop bij de extender plaats dan moet ik verbinding maken met de _EXT-versie. Het lijkt er dus op dat er fysiek 2 netwerken bestaan. Is dat normaal?
  • De upload en download snelheid van de extender zit op 2 mbit/s dat lijkt me veel te laag. Hoe kun je daar wat aan doen?
  • Op de eerste verdieping is het signaal al bijzonder zwak, als ik daar de extender inplug. Mijn modem staat in de meterkast. Wat doe ik fout, of hoe zou ik het signaal sterker kunnen krijgen?
  • Kan ik de extender ook in de woonkamer zetten als ik op de eerste verdieping en op zolder versterking wil? Of heeft dat dan geen zin

Dit waren kort mijn vragen. Heeft iemand ook dergelijke problemen gehad met de combinatie Fritzbox 7390 en SITECOM N300 WLX2006 dan graag de oplossing,

met dank,

Peter Teeuwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de extender geïnstalleerd volgens de handleiding. Wat me opvalt is dat ik nu 2 netwerken heb. Mijn eigen en een met _EXT toegevoegd. Als ik mijn laptop bij de extender plaats dan moet ik verbinding maken met de _EXT-versie. Het lijkt er dus op dat er fysiek 2 netwerken bestaan. Is dat normaal?

Dat is normaal.

Maar als alles goed werkt kan je naam_ext veranderen in de SSID naam van Fritzbox

Maar dan moet je wel eerst de draadloos sleutel hetzelfde zetten als Fritzbox

Dan wordt het één netwerksignaal.

Ik ga even de handleiding lezen.

- - - Updated - - -

Maak een draadloos met sitecom

Open uw browser en typ: sitecom.extender met http:// ervoor

Gebruikersnaam = admin en paswoord is admin

Klik dan op Wizard en selecteer Fritzbox

Dan moet dezelfde sleutel ingeven als Fritzbox

Dan ESSID naam hetzelfde geven als FritzBox

Dan moet dezelfde sleutel ingeven als Fritzbox

Dan op Apply en waarschijnlijk nog eens op Apply

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.