Ga naar inhoud

printer met kuren.


Tandan

Aanbevolen berichten

Mijn +/- 2 jaar oude printer , canon iP4950 , heeft kuren nadat er een blad met een open venster "de soep" indraaide en ik die IN de ruimte met de printkop en kleuren drager moest verwijderen. Ik heb alles (denk ik) geprobeerd , een algemene reiniging de printkop automatisch én manueel uitgelijnd , de spuitopeningen gereinigd , de rollen gereinigd , en toch krijg ik bij het afdrukken van tekst "strepen blank" die woorden middendoor splitsen en in een jPG beeld op 12/12 om de 3 cm , op een A4 een 4 tal. Mijn vraag is : Printer STUK ??? of is een remedie die ik nog niet toepaste ? P.S. ik kan blijkbaar geen voorbeeld invoegen !.

aangepast door Tandan
Link naar reactie
Delen op andere sites

[h=1] U weet reeds WAT ik gedaan heb en Hieronder staat ALLES WAT ik KAN doen :

Tabblad Onderhoud [/h] Op het tabblad Onderhoud (Maintenance) kunt u onderhoudswerkzaamheden uitvoeren aan de printer of de instellingen van de printer wijzigen.

[h=2]Functies [/h] De printkoppen reinigen vanaf de computer

De positie van de printkop uitlijnen vanaf de computer

De computer gebruiken om een controleraster voor de spuitopeningen af te drukken

De papierbron instellen voor normaal papier

De binnenkant van de printer reinigen

De papierinvoerrollen reinigen vanaf de computer

De stroomvoorziening van de printer beheren

Verwante functies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zijn allemaal onderhoud instellingen.

Maar je moet bij kalibreren kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal je gedenken zodra ik iets verneem omtrent het ja of neen van een mogelijke herstelling . Mij werd gesuggereerd dat dit wel "enkele" weken (maand ? of maanden ?,) zou kunnen duren. Want als het herstellen niet hier in Europa zou kunnen, of er hier geen vervangdelen meer beschikbaar zijn , dan zou de printer mogelijks naar het land van productie (Taiwan ?, Zuid Korea ?) gestuurd worden .Tegenwoordig worden printers e.d. aan een redelijk goedkope prijs maar in een beperkte hoeveelheid geproduceerd en zijn niet(???) gemaakt om een zeer lang leven te hebben . Pech als er iets gebeurt NA de garantie periode , en mogelijks heb ik geluk ???.Wie weet.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herstelkosten ???. heb uitdrukkelijk gevraagd naar de kosten van herstelling en verzending . Vlgs de filiaalhouder van "Tones" in St Denijs-Westrem en het duplicaat van de terugname-bon met de aanvraag voor herstelling van de nog geen 2 jaar (= de duur van de garantie) oude printer , zijn er geen kosten , noch van de reparatie noch van de verzend-en andere kosten .Ten andere op het formulier staat vermeld dat ik alleen maar toestemming geef als er 0 EURO kosten zijn. Ik hoop dat ze die voorwaarden zullen respecteren , anders weiger ik de printer terug te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.