Ga naar inhoud

wifi verbinding plots beperkt

Thuurke

Aanbevolen berichten

Linksys router is wel heel oud en bovendien van de oude type namelijk G signaal of 54 Mbps.

Tegenwoordig spreek men van minimaal N of 300 Mbps en 1 GB lan poorten.

Maar internet is tegenwoordig erg snel geworden.

Ik zou opteren voor een nieuwe router gezien de verbinding in principe wel werkt doch valt regelmatig uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik ben vanmiddag naar de winkel geweest en heb de Dlink DIR 605 met 300 Mbps gekocht

Nu zeiden ze in de winkel dat deze gemakkelijk te installeren is, dit klopt als ik zie wat er maar gevraagd wordt.

maar als je zoiets doet moet je wel weten wat dit allemaal inhoudt:

ik heb de keuze tussen een installatie met Static ip, DHCP of nog andere met username + password

dat met username en password is het zeker niet want die hebben we niet !

DHCP werkt niet, want deze heb ik al geprobeerd: na de installatie wordt ik weer doorgewezen naar de beginpagina --> werkt niet

dan rest er alleen nog maar Static IP, maar ik weet niet wat ik daar moet invullen, hoe kan ik dit opzoeken?

Kan u me helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Dit lukt niet.

Wat bedoel je met dlink aansluiten op 'aparte poort'.

Is dit de poort waar de internetverbinding moet vankomen? Of gewoon éen van de vier andere lanpoorten van de router?

Verder wanneer ik de router wil instellen wordt gevraagd hoe ik deze wil instellen:

-DHCP

-Static IP

-PPPOE (probleem is dat ik geen username en password gekregen heb)

Verder zeg je ook dat je de nieuwe dlink aan de modem moet koppelen, is dit (in ons geval) de bbox3 of is dit nog iets anders? (we hebben nog een bakje voor ADSL)

Mvg,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je met dlink aansluiten op 'aparte poort'

Je heb 4 lan poorten + 1 wan poort.

Je dient aan te sluiten op een van de 4 lan poorten.

Verder zeg je ook dat je de nieuwe dlink aan de modem moet koppelen, is dit (in ons geval) de bbox3 of is dit nog iets anders? (we hebben nog een bakje voor ADSL)

Ik bedoeld met modem uw router van uw provider zoals BBOX3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

HET IS GELUKT !!

Ik deed wat je voorstelde, heb het dan uiteindelijk met DHCP ingesteld => even wachten en ik had verbinding.

1000 MAAL DANK om me te begeleiden !!

Mvg,

(ps ik heb nu 72 mbps, is dit goed?

allesinds beter dan de 54 die mijn linksys gaf ... :P )

Link naar reactie
Delen op andere sites

-------------------------------

Beste,

Ik heb deze router beneden ingesteld bij de Bbox3 en daar werkt de dlink 605 en geeft hij internet.

Nu wil ik de werkende dlink 605 op mn kamer zetten voor wifi, maar dan wil hij niet werken: hij geeft geen internet.

Ik moet wel zeggen, er staat een dlink versie 600 beneden die het netwerk uitbreidt tot boven. (dus met een kabel verbonden zodat ik internet heb op mn kamer)

Is dit misschien een conflict tussen dlink apparaten?

Mvg,

aangepast door Thuurke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is zeer raar, nu staat de kabel uit mijn kamer verboden met dlink LAN poort en ik heb internet, wifi eigenlijk.

Dan valt het eens uit en moet je gewoon de router opnieuw opstarten.

Heb je daar een verklaring voor?

aangepast door Thuurke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.