Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo

ik heb een laptop (acer aspire 3630)

sinds kort ondervind ik problemen bij het lezen van cd-roms/dvd's

cd-rom/dvd/rw = PIONEER DVD-RW DVR-K16RA

laptop is spy en virus vrij ...

anders niks van problemen...

iemand sugesties??

vriendelijke dank

pro

Geplaatst:

is het altijd bij dezelfde CD / DVD (kan ook zelfde merk zijn waar het over gaat) of zijn je CD/DVD's die je probeert uit te lezen al wat ouder? CD's en DVD's gaan na een paar jaar namelijk kapot (afhankelijk van de kwaliteit kan dit al na jaar of 2 zijn).

Anders kan je eens proberen je CD / DVDdrive opnieuw te installeren (welk OS gebruik je, vista of XP?)

Geplaatst:

ik heb xp home (service pack 3)

ik heb via taakbeheer de cd-rom gedeinstalleerd....na een reboot vind windows nwe hardware...dus instaleerd hij de cd-rom terug...

maar geen effect....

en het lichtje van de cd-rom brand wnr ik een cd erin steek

Geplaatst:

ik vrees dat je drive gewoon defect is.

Ik zou contact opnemen met acer om te kijken om een RMA procedure op te starten (vraag eventueel of ze je de drive niet opsturen dat jij hem plaatst, anders ben je je laptop een maand kwijt voor een akkefietje wat je zelf in 10 minuutjes oplost... Dell stuurt die nl op als je t vraagt)

Geplaatst:

ok Masters

bedankt voor de snelle info..

ik zal er bij deze werk van maken...

vriendelijke grtz

• 2 weken later...
Geplaatst:

ik heb bij deze hardware geplaatst maar ik beschik niet over een cd met het besturingssysteem ( komt uit een andere computer )

kan iemand mij zeggen waar ik het besturingssysteem eventueel gratis kan down loaden

met dank

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.