Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds ik een systeem recovery heb uitgevoerd van mijn windows xp servicepack 3 (Pavillion 360a) heb ik continu problemen. De vorig die ik op de site heb gezet zijn inmiddels allemaal opgelost, dankzij jullie hulp.

Mijn volgende probleem: Heb een Acer Monitor AL 1706. Als ík voor de éérste keer mijn pc en beeldscherm aanzet (in welke volgorde dan ook) duurt het gemiddeld 1 kwartier voordat ik beeld heb. De computer start nomaal op. Als ik eenmaal beeld heb is er niks meer aan de hand. Kan downloaden en herstarten, gewoon direct beeld. Maar als ik hem voor langere tijd uitzet krijg ik hem moeilijk aan de gang. Het lijkt wel of hij warm moet worden, raar.

Heb ook al (de geleerde) van Hp om raad gevragen, heb van alles moeten downloaden, Bios-update, Intel Extreme Graphics, intelling gewijzid bij Setup naar bios/primary video adaptor/intellen op AGP/onboard.

Maar het helpt allemaal niet.

Misschien dat iemand van deze hulplijn wel verstand heeft van beeldschermen en mij kan helpen?

Ik wacht geduldig af op een reactie, net als het geduld wat ik opbreng voordat mijn beeldscherm oplicht.

Karla

• Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

heb je al eens geprobeerd om dat scherm via een andere pc (of een ander scherm op jouw pc) te testen?

ik verdenk eerder je monitor dan je pc namelijk...

Geplaatst:

Kan je echt van niemand een ander scherm lenen?

Gewoon om eens even te testen, het kan natuurlijk ook aan je grafische kaart liggen.

Waar woon je ergens, anders kan iemand je misschien even een scherm lenen, ofzo.....

Hoe is je scherm aangesloten op de pc, analoog(VGA) of digitaal(DVI), of nog iets anders?

Ik vind de uitgangen niet van jou pc, anders had ik het zelf opgezocht.

Heb je convertors op je pc, VGA->DVi of omgekeerd ofzo?

Anders moet je daar eens naar kijken, misschien zijn die een beetje kapot.

Maar de pc werkt normaal, alleen moet je lang wachten eer dat je scherm verschijnt.

Ik denk dat je scherm (nu al) aan het einde van zijn tijd is, twee jaar is wel niet veel, maar het is wel een acer, en die gaan niet zolang mee.

Ik wil nu geen oordeel vellen over Acer, maar ik ken wel paar mensen waarbij hun acer schermen raar doen.

Maar ik zou gewoon proberen om een ander scherm te pakken te krijgen als je hierbij dat probleem hebt, ligt het waarschijnlijk aan je moederbord/grafische kaart.

Dus laat maar iets weten, wat je van plan bent, misschien kunnen een van onze leden, je even aan een scherm helpen.

Geplaatst:

Computer is analoog aangesloten. Het rare is dat ik de hele dag wel enkele keren mijn scherm kan uitzetten zonder problemen. Alleen als ik heb 's vanonds uitzet en 's morgen weer aanzet duurt dit erg lang. Zoals ik al eerder berichten, lijkt het wel dat hij warm moet worden.

Ik ga opzoek naar een andere pc met scherm (dochter of zoon) en laat dan weten wat de uitkomst is. Dit kan wel enkele dagen duren.

Alvast bedankt voor de info.

Geplaatst:

het is mogelijk dat je scherm moet zoeken naar connectie op de DVI of VGA poort.

Dit zou je in de instellingen van je scherm eens op één standaard poort moeten zetten.

als je je scherm aan zet kun je op een van de knoppen drukken op je scherm waar menu bij staat..

dan kom je in een menutje en daar kun je iets in de richting selecteren van source.

Selecteer dan de juiste poort (DVI of AVG) en als dit de juiste is, dan is het al mogelijk dat hij veel sneller opstart.. omdat hij niet meer "luistert" op allebei de poorten, maar nu nog maar op 1 poort.

zorg wel dat je de goeie poort selecteerd :biggrin: (de plaatjes konden niet kleiner)

dit is VGA: 1t-vga-catrx-rear.jpg

en dit is DVI: 03dvi_d-box-l.jpg

een VGA - DVI of andersom ziet er zo uit: DVI_VGA_ADAPTER.jpg

Geplaatst:

Er is bij de aansluiting van het beeldscherm niks veranderd. Met de dag duurt het langer dat het beeldscherm zichtbaar wordt. Als ik nu achter het scherm een keer de stekker eruit haal en er weer opnieuw aansluit gaat het iets sneller. Raar verhaal maar waar,

Geplaatst:

nee aan de aansluiting moet je ook niets veranderen... maar IN het beeldscherm zelf.

Je moet in de setup van je beeldscherm het zo instellen dat hij op de poort waar het signaal op staat (VGA of DVI) als standaard aansluiting moet pakken... zo kan je de snelheid ook verminderen...

Geplaatst:

mijn beeldscherm heeft de volgende mogelijkheden,

Contrast, Focus, Clock, H. en V. position, Control-warm-cool-user, Taal, OSD, Automatische configuratie, Reset, Exit.

Wat jij me vraagt over de vga of dvi staat er niet bij.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.