Ga naar inhoud

Hoe nieuwe d-link router aansluiten met d-link switch

wes45

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik zit met een probleempje omtrent mijn nieuwe d-link draadloze router DIR-810L. Had deze aangesloten en internet werkt goed voor playstation, laptop, tablet maar nu zie ik dat mijn digicorder het internet niet wel opnemen.

Nu lees ik dat digicorder niet werkt via een router maar dat deze voor de router aangesloten moet worden via een switch.

Gelukkig heb ik dit ook nog liggen van de voorgaande opstelling.

Nu zou ik graag eens weten of ik het juist aansluit? Ik probeer het uit te leggen via foto's.

De 1ste foto is zoals ik het nu heb. de router is nu verbonden via de modem (rode pijl). Dan vertrek ik daaruit naar playstation, tv, digicorder en nog een reserve utp voor eventueel nog vaste pc in kamer aan te sluiten (groen,blauw,bruin,geel).

Alles werkt buiten deze voor de digicorder!

8osc.jpg

Nieuwe opstelling:

Klopt het als ik de internetkabel die uit de modem komt (rode pijl) eerst via de ingang moet verbinden van de dlink switch?

En dan van daaruit via de 2de uitgang de kabel van de digicorder (gele kleur) moet verbinden?

Dan zou ik een internetkabel (paarse kleur) vanuit de dlink switch verbinden naar de ingang van de draadloze dlink router.

Dan de rest van mijn toestellen( playstation, tv,....) die niet draadloos zijn zou ik dan verder via de uitgangen (groen,blauw,bruin) verbinden van de dlink router. Derest zoals tablet,laptop werkt dan gewoon draadloos via de router. klopt deze opstelling?

Of moet ik de toestellen die niet draadloos zijn ook via de switch blijven verbinden?

Alvast bedankt. Mvg Wes.

tayh.jpg

aangepast door wes45
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt het als ik de internetkabel die uit de modem komt (rode pijl) eerst via de ingang moet verbinden van de dlink switch?

En dan van daaruit via de 2de uitgang de kabel van de digicorder (gele kleur) moet verbinden?

Zo moet dat.

Digirecorder best rechtsstreek aansluiten op switch dat verbonden is met de modem.

Ofwel draadloos naar router.

Wel is de uw type switch niet erg betrouwbaar en bovendien van 100 Mbps lan poorten terwijl tegenwoordig internet meer dan 100 Mbps haalt zou ik aanraden om 1 GB switch te kopen. Zo te zien heb je nog een oude versie modem zonder draadloos functie. Klopt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad is dit waarschijnlijk een verouderd type. Heb intussen 8jaar telenet en is nog nooit vernieuwd denk ik. Die switch is er nog ene die telenet hier heeft gezet. Mijn vorige opstelling was enkel met deze switch. Dus niet draadloos.daarom ik nu zelf een dlink router heb bijgekocht om draadloos te werken.Dus als ik het goed begrijp moet ik dan de rest van mn toestellen verbinden via mn router?zoals ik eerder beschreven heb. Alvast bedankt. Mvg wes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat begrijp ik dan niet. Als dit dan een switch is waarom werkt mn digicorder er dan niet op? Nu heb ik alles aangesloten met die apparte dlinkswitch tussen modem en mn dlinkrouter. Daartussen is mijn digicorder nu aangesloten en nu werkt mn internet op mn digicorder. Mvg wes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.