Ga naar inhoud

[OPGELOST] Kan niet meer surfen tijdens bellen...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb internet bij Belgacom ADSL, waardoor ik normaal gezien zou moeten kunnen blijven surfen terwijl er wordt gebeld. Vroeger kon ik dit, maar de laatste tijd is dit echter niet meer het geval.

Telkens wanneer iemand ons opbelt (of wij iemand opbellen), valt de internetverbinding uit. Wat zeer lastig is als je aan het downloaden of chatten bent. Pas nadat het telefoongesprek is afgelopen, kunnen we opnieuw surfen.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

Geplaatst:

Normaal zou je nog door moeten kunnen surfen, ook als je belt.

Dat was vroeger met die oude inbelverbinding dat je dat niet tegelijk kon, maar met ADSL normaal wel.

Ik denk dat de fout bij belgacom ligt, en niet bij jou.

IS het met die splitter opgelost of niet?

Zoja, zou ik nogaltijd contact met belgacom opnemen, ze moeten dat oplossen.

Ps.Als je naar belgacom belt, kan je beter een dag verlof nemen, want bij mij duurde het altijd een dag voor ik met iemand kon spreken

• 2 weken later...
Geplaatst:

Het probleem was met de nieuwe splitter nog steeds niet opgelost. Maar ik denk dat ik de oplossing nu op internet heb gevonden. Op volgende pagina: http://selfcare.belgacom.be/static/pc/support/solution/pdfs/adslquickguides/PSTN-Verone_NL.pdf kan je hetvolgende lezen:

Als u meerdere telefoonstopcontacten hebt

Plaats een ADSL-splitter op elk van die stopcontacten, ook op deze die u niet zult gebruiken.

Plaats de splitter in de eerste positie op het stopcontact. Sluit daarna de telefoonstekker aan op de splitter.

Wij hebben thuis inderdaad meerdere telefoonstopcontacten (2).

Ik heb echter maar op één van deze twee een splitter geïnstalleerd, aangezien het tweede telefooncontact niet gebruikt wordt. Met andere woorden:

TELEFOONCONTACT 1: Splitter (met verbinding naar router) + telefoonkabel

TELEFOONCONTACT 2: Niets op aangesloten

Maar op basis van deze tekst, zou het dus als volgt moeten zijn:

TELEFOONCONTACT 1: Splitter (met verbinding naar router) + telefoonkabel

TELEFOONCONTACT 2: Splitter

Klopt het wat ik hierboven zeg?

Dus ook op het 2de telefooncontact moet een splitter komen, ook al gebruik ik dit contact voor niets? Noch voor een verbinding met een router, noch voor telefoon/fax/...

Wat is eigenlijk het nut van meerdere telefooncontacten?

En werken beide telefooncontacten even goed? Of is er een "Hoofdcontact" (soort primaire lijn)?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.