Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo!

Ik heb een Sony Vaio van 2 jaar oud die tamelijk goed is, maar sinds vrijdag krijg ik BSOD's. Vrijdag eentje, gisteren eentje en vandaag eentje.

Ik heb het een en ander opgezocht, en denk dat het iets te maken heeft met mijn grafische kaart (ATI Radeon), maar ik weet niet goed hoe ik het precies kan oplossen.

Ik krijg deze melding:

Probleemhandtekening:

Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen

Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.768.3

Landinstelling-id: 2067

Aanvullende informatie over dit probleem:

BCCode: 3b

BCP1: 00000000C0000005

BCP2: FFFFF800038915FE

BCP3: FFFFF880097930F0

BCP4: 0000000000000000

OS Version: 6_1_7600

Service Pack: 0_0

Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:

C:\Windows\Minidump\013014-38922-01.dmp

C:\Users\Olivier Van Roy\AppData\Local\Temp\WER-59108-0.sysdata.xml

Ik heb via BlueScreenView de dumpfile gelezen en ik zag dat er blijkbaar twee problemen zijn:

1) ntoskrnl.exe

2) dxgkrnl.sys

Ik voeg de dumpfile in bijlage toe.

[ATTACH]30083[/ATTACH]

Om eerlijk te zijn, heb ik geen flauw idee hoe dit aan te pakken.

Zou iemand me kunnen helpen of is mijn laptop klaar voor het groot huisvuil? Let's hope not! ;)

Alvast bedankt!

Groetjes,

Quickske

013014-38922-01.rar

Geplaatst:

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Geplaatst:

Er moet ergens iets fout zijn gegaan want dit is niet echt wat ik nodig heb :sad

Start Blue Screen View op en selecteer in het bovenste gedeelte de crashes van 2014.

Hou de control knop ingedrukt bij het aanklikken van de lijnen.

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand toe aan je volgend bericht.

Geplaatst:

Het ziet er naar uit dat het inderdaad met de drivers van de grafische kaart te maken heeft.

Heb je daarvan onlangs een update gedaan?

Wat je alvast ook eens kan doen is het volgende.

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Geplaatst:

Ik heb geen updates uitgevoerd. Ondertussen heb ik de driver ook nagekeken en blijkt dat de laatste geïnstalleerd is.

Misschien moet ik deze gewoon eens verwijderen en opnieuw installeren?

Ik heb via opdrachtpromp gedaan wat je gevraagd heb en kreeg geen foutmeldingen: Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden.

Het probleem kwam eigenlijk vanuit het niets... Plots, zonder dat er iets veranderd is.

Er zijn zelfs geen nieuwe programma's geïnstalleerd.

Wat nu? ;)

Geplaatst:
Ik heb geen updates uitgevoerd. Ondertussen heb ik de driver ook nagekeken en blijkt dat de laatste geïnstalleerd is.

Misschien moet ik deze gewoon eens verwijderen en opnieuw installeren?

Dat is het proberen waard.

Laat maar weten of het resultaat heeft gehad.

Geplaatst:

[ATTACH]30157[/ATTACH]

Ik heb de drivers verwijderd en geinstalleerd. Dat verliep goed, maar heeft het probleem niet verholpen vrees ik.

Het valt me op dat ik steeds een BSOD krijg wanneer ik een spel wil opstarten. Wanneer de PC dan reboot, kan ik het spel wel opstarten zonder BSOD.

Ook heeft mijn laptop een schijfcontrole gedaan na de BSOD, dit is de eerste keer.

De BSOD die ik deze keer kreeg was erg vreemd en had een andere foutcode. Ik voeg de txt-file bij. Kan je even kijken? ;)

Bedankt!

NieuweBlueScreenView.txt

Geplaatst:

Sony Vaio bestrijkt een heel gamma.

Kan je het volledige type en model van sony Vaio eens opgeven?

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Doe ook eens een geheugentest met Memtest86+

Alle informatie hierover vind je in deze handleiding.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.