Ga naar inhoud

[OPGELOST] Technisch probleem / foutmelding

mani88

Aanbevolen berichten

Ik gebruik Windows XP en heb nu voor de 2de keer in een twee weken tijd volgende foutmelding gekregen:

Ik ben gewoon op mijn PC aan het werken. Opeens verschijnt er een blauw scherm met een foutmelding. De foutmelding verschijnt maar enkele seconden en nadien wordt mijn PC opnieuw opgestart. Te weinig tijd om de foutmelding echt te lezen. Maar ik kon iets lezen over "technisch probleem", "computer dient heropgestart te worden", "win32"

Meer als dit heb ik helaas niet kunnen lezen, aangezien de foutmelding maar enkele seconden op het scherm staat...

Iemand die kan helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Er is geen enkel nadeel aan verbonden.

Voordeel is dat je de foutmelding rustig kan opschrijven en dan later uitzoeken wat het is.

Zonder de juiste foutcode en vermelding kunnen wij niet zien of het ernstig is of niet.

Automatisch herstarten uitschakelen doe je als volgt.

Op je bureaublad rechts klikken op het icoon van mijn computer en kiezen voor eigenschappen.

Kies dan de tab geavanceerd en klik op instellingen onderaan bij opstarten en herstel.

Vinkje weghalen bij automatisch herstarten.

Schiet me niet af als de benamingen niet volledig kloppen maar ik gebruik een engelse versie en probeer te vertalen dus...

Post dan de foutmelding en de foutcode maar hier op het forum, dan zullen wij wel kijken wat de oorzaak is en hopelijk een oplossing bieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal zijn blauwe scherm(BSOD's) niet echt goed.

Kan veel verschillende oorzaken hebben, en is daarom moeilijk te achterhalen.

Het kan soms aan iets heel stoms liggen, maar soms ook aan een defect moederbord bijvoorbeeld.

Maar laten we gewoon rustig afwachten tot de fout zich terug voordoet.

De fout komt gewoon voor als je let de pc aant werken bent?

Niet terwijl je zwaar aan het gamen bent, ofzo?

Kan je het merk/type/specificaties van je pc eens geven.

Misschien voor later, kunnen we gemakklijk opzoeken;)

Het is trouwens niet de hele code die je moet opschrijven, de eerste code, is zoiets van 0X0000(en dan een getal) en dan tussen haakjes vanalles.

Het eerste blok getallen is voldoende.

Hou er ook rekening mee dat je geen prinstcreen kunt nemen van een BSOD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dus vandaag weer gebeurd en heb het deze keer wel kunnen lezen:

STOP: 0x0000007F

Nadat de PC is heropgestart, heb ik foutenrapport laten uitvoeren en dan ging PC automatisch naar volgende webpagina: Microsoft On line crash-analyse

Hij raadt mij aan om deze test te laten uitvoeren.

Ik ga dit deze middag doen, want momenteel heb ik geen CD-rom bij me.

Maar blijkbaar ligt het probleem mss bij mijn RAM-geheugen, volgens wat ik er uit begrijp. Daarom zal ik alvast het merk en type van mijn RAM-geheugen zeggen

Ik heb 2GB RAM-geheugen, namelijk 2x:

Kingston Valueram 1GB 533MHz DDR2 CL4 DIMM

========================================================================================================

Telkens mijn PC is opgestart, komt er wel volgende melding in een balonnetje op mijn startbalk:

"Acer Module is niet correct geïnstalleerd."

Kan ik de download van "Acer Module" soms ergens gratis vinden op internet? Heb al gezocht, maar vind niets...

Ook bij "Controller voor massaopslag" geeft hij het volgende: "Error Code 28".

Weet iemand hoe ik deze 2 dingen opnieuw kan downloaden en installeren?

En kan dit de reden zijn van de bluescreen die ik krijg?

========================================================================================================

Ik heb dus Windows XP, SP3

En mijn laptop is: Acer TravelMate 4672LMi (= van de serie 4670LMi)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk alvast eens naar dit artikel

Het kan zijn dat door de corrupte installatie van die Acer module er geheugenfouten optreden die deze foutmelding veroorzaken. Dit wil niet zeggen dat je geheugen stuk is. Waarschijnlijk zijn er instructies en/of gegevens op verkeerde plaatsen in je geheugen terechtgekomen.

Om zeker kapotte ram-modules uit te sluiten kan je ook Memtest86 enkele uren laten lopen

Kan je die Acer module niet herstellen met de recovery cd ofzo?

Voor de controller massaopslag kan je best kijken via apparaatbeheer of er daar gele uitroeptekens staan bij de usb-controllers. Als die er zijn kan je daar de eigenschappen van bekijken en eventueel een driver update uitvoeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.