Ga naar inhoud

[OPGELOST] Technisch probleem / foutmelding

mani88

Aanbevolen berichten

• Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

MemTest86 gaf geen fouten. Dus mijn RAM-geheugen is niet kapot

Er is mij wel aangeraden om een driver te installeren voor mijn nieuw RAM-geheugen, zodat mijn moederbord dit herkend..

Dit is namelijk het probleem. Telkens ik mijn PC opstart, komt er in de startbalk een balonnetje: "Bepaalde hardware wordt niet herkend". De bluescreen verwijst overigens naar een error die kan komen doordat bepaalde hardware niet herkend wordt...

Daarom mijn vraag:

Kan ik ergens gratis een diver downloaden zodat mijn moederbord het nieuwe RAM-geheugen herkent?

Het gaat dus over volgend RAM-geheugen:

Kingston 1GB Valueram DDR2 533MHz CL4 SODIMM

Link naar reactie
Delen op andere sites

MemTest86 gaf geen fouten. Dus mijn RAM-geheugen is niet kapot

Er is mij wel aangeraden om een driver te installeren voor mijn nieuw RAM-geheugen, zodat mijn moederbord dit herkend..

Het gaat dus over volgend RAM-geheugen:

Kingston 1GB Valueram DDR2 533MHz CL4 SODIMM

Je moet eerst controleren of de volledige RAM die nu in je laptop zit wel herkend wordt voor de volledige capaciteit.

De drivers die je moet installeren staan op de cd die bij je laptop bij je laptop. Als je die niet meer hebt moet je gaan zoeken op de site van Acer.

Succes, Joke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar dat is juist het probleem..

Het RAM-geheugen dat nu in mijn laptop steekt, heb ik er achteraf ingestoken. Het latje dat oorspronkelijk in mijn laptop stak, zit er dus niet meer in..

Het geheugen dat er nu insteekt is: Kingston 1GB Valueram DDR2 533MHz CL4 SODIMM

Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij het nieuwe geheugenlatje herkend? Bestaat er geen bepaalde driver daarvoor op de site van Kingston?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet eerst controleren of de volledige RAM die nu in je laptop zit wel herkend wordt voor de volledige capaciteit.

In de specificaties van je laptop staat welke RAM-latjes je moet gebruiken. Kingston is een goed merk maar dan kan het toch nog gebeuren dat je een ander merk moet gebruiken.

Ik koop de RAM altijd bij de plaatselijke pc-boer met de afspraak: "Niet goed, geld terug of een ander merk.

De drivers die je moet installeren staan op de cd die bij je laptop bij je laptop. Als je die niet meer hebt moet je gaan zoeken op de site van Acer.

Voor het geheugen zelf zijn er geen drivers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik op ga naar "Mijn Computer" => "Eigenschappen" => "Hardware" => "Apparaatbeheer", dan staat er een vraagteken bij "Controller voor massaopslag"

Vermoedelijk is deze module dan niet correct geïnstalleerd.

Maar hoe kan ik dit dan opnieuw installeren?

Ik heb geen recovery CD-rom maar kan de drivers + utilities wel op volgende site downloaden: Acer Europe - Service & Support, Drivers & Utilities, Downloads, Notebook, TravelMate 4670

Weet iemand welke driver ik moet installeren om het probleem te verhelpen?

PS: Ik werk met Windows XP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.