Ga naar inhoud

Kaspersky anti virus automatische update lukt niet

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik zou het toch willen instellen want ik ben nu al een halfuur op de laptop bezig en zie toch geen beweging in de update hoor.

Ik weet niet hoe het komt dat deze gisteren wel een auto update heeft gedaan maar vandaag doet ie niks.

En over malware bytes had ik in het verleden ook een probeem dat ik plots niet meer op modelbouwforum.nl kon. Dit bleek toen ook aan malwarebytes te liggen.

Enfin maar hier gaat het nu niet over.

Nu zie ik deze nummers van google (8.8.8.8 en 8.8.4.4).

Het waren ook deze die ik kreeg van kaspersky als 2de mogelijke oplossing.

Dus graag zou ik hulp willen om de dns servers aan te passen.

Ik heb een d-link ac750 dual band router DIR-810L.

D-Link | DIR-810L Wireless AC750 Dual-Band Cloud Router

Mvg Wes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Na de dns ingesteld te hebben en na 2 keer mn laptop opnieuw opgestart te hebben moet ik zeggen dat mn Kaspersky telkens netjes een update heeft gedaan.

Maar de nummers die je me gaf in bijlage daarmee lukte het niet? Welke nummers waren dit?De eerste is veel langer dan de 2de.

Deze die je me gaf in post 50 van google waren ook deze die ik kreeg van Kaspersky.

Met deze lukt het wel. Nu zal ik het nog es opvolgen en morgen kijken of het nog in orde is.

Maar ik heb er een goed gevoel bij.

Alvast bedankt.

Mvg Wes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de nummers die je me gaf in bijlage daarmee lukte het niet? Welke nummers waren dit?De eerste is veel langer dan de 2de.
Dit zijn de IP adressen van de DNS servers.

Een IP adres bestaat uit 4 groepen en elke groep kan gaan van 1 tot 255. Daarom zijn sommige adressen langer dan andere.

In de handleiding heb ik gekozen voor een combinatie van de servers OpenDNS en Google.

Als je de beide adressen van google hebt genomen (8.8.8.8 en 8.8.4.4) is dat ook goed.

Hou het enkele dagen in de gaten en laat dan maar weten wat het resultaat is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag terug net een update had van Kaspersky.

Nog een vraagje. Ik heb hier eerder zoek.exe gebruikt en adwcleaner.

Adwcleaner zou ik nog eventjes willen laten staan.

Maar zoek.exe vind ik niet terug bij software om te verwijderen.

Of kan ik gewoon het zo verwijderen door recht op het pictogram te klikken?

Mvg Wes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar zoek.exe vind ik niet terug bij software om te verwijderen.
Dat is normaal want zoek.exe installeert zich niet.

We gaan de gebruikte tools voor de malwarecleaning verwijderen.

Download 51a5ce45263de-delfix.pngDelfix by Xplode naar het bureaublad.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet nu vinkjes voor de volgende items:

• Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

Adwcleaner zou ik nog eventjes willen laten staan.
Het is niet echt aan te raden om AdwCleaner te laten staan.

Deze tool wordt regelmatig bijgewerkt maar er zijn geen automatische updates van zodat je telkens de nieuwe versie moet dowloaden.

Met Delfix wordt ook AdwCleaner verwijderd maar je kan altijd een snelkoppeling naar de download op je bureablad of in je favorieten zetten.

Als je dan AdwCleaner wil gebruiken, gewoon even downloaden en uitvoeren en daarna weer verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ben ik terug.

Mn kaspersky wil weer niet meer updaten. Als ik hier blijf problemen mee hebben word het voor mij geen Kaspersky meer.

Het is nu de derde dag dat hij niet meer automatisch update. Heb enkele dagen geen problemen had maar nu is het weer van dat.

Ik had ook 2dagen geleden recht onder mn scherm een melding. Is net een vlaggetje! Daar stond om een onderhoud uit te voeren. Dus heb ik daarop geklikt maar nu staat daar al 2 dagen bij het vlaggetje net een klokje. Als je daar met de muis op gaat staan staat er "onderhoud word uitgevoerd".

Kan dat zo lang duren?

En nog een vraagje. Ik zie dat je ook dns kan instellen bij de netwerkverbindingen op de laptop zelf.

Is dit misschien ook aan te raden? Zie hier doen ze het ook.

Of is dit voor iets anders?

Mvg Wes.

aangepast door wes45
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zelf Kaspersky niet maar misschien moet je de update server eens aanpassen.

Duik eens in de instellingen en zoek in de update sectie naar de update server.

Op deze pagina staan alle update servers van Kaspersky.

Een snelle controle toont aan dat er waarsschijnlijk problemen zijn met de server dnl-02.geo.kaspersky.com

Als deze toevallig ingesteld staat als jouw update server, kan je die dus best aanpassen.

De dnl-00.geo.kaspersky.com of de dnl-01.geo.kaspersky.com kan je ook best vermijden want die hebben een Telenet IP en daar is alles mee begonnen dacht ik zo.

Elke andere update server zou goed moeten zijn.

En nog een vraagje. Ik zie dat je ook dns kan instellen bij de netwerkverbindingen op de laptop zelf.

Is dit misschien ook aan te raden? Zie hier doen ze het ook.

Je kan dat ook doen maar eiegnlijk is het niet nodig als je dit al in de router hebt gedaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de update instellingen van laptop of van Kaspersky?

Als ik bij kaspersky kijk bij update instellingen kan je ook de update bron selecteren. Daar onder staat dan "kaspersky update servers".

Ik kan daar niks aan wijzigen. Wel toevoegen maar dan word gevraagd "map selecteren" ergens op mn laptop.

Mvg Wes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik bij kaspersky kijk bij update instellingen kan je ook de update bron selecteren. Daar onder staat dan "kaspersky update servers".
Dat was wat ik bedoeld maar aangezien je dit blijkbaar niet kan wijzigen, zal mijn tip ook niets uithalen.

Op deze pagina (in het engels) kan je een procedure vinden om kaspersky offline te updaten.

Misschien dit eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.