Ga naar inhoud

Netwerk bouwen

Boukies

Aanbevolen berichten

Hallo

mijn naam is John en ik ben nieuw hier en niet een verschrikkelijk pc kenner. Dus vandaar ook hulp gevraagd voor het bouwen van een draadloos/ bedraad netwerk .

ik ben in het bezit van een ziggo ubee modem! Deze is op de begane grond in de meterkast geplaatst.Hierop zijn 2 cat 5 kabels aangesloten. 1 naar de tv en 1omdat ik zeer slechte ontvangst had naar een tplink archer c7 deze is geplaatst op de eerste verdieping. Draad aangesloten in wan poort. Uit deze tp-link loopt een draad naar zolder waar ik een laptop af en toe aan wil zetten zodat we maximaal van de snelheid gebruik kunnen maken.

nu wil ik graag een draadloos netwerk aanleggen waarbij ik bij de tp-link een externe harde schijf plaats waarop alle gebruikers hun spullen kunnen zetten en dat ik op alle pc,s,smartphones en ipad's bij de gegevens kan komen.

Nu is mijn vraag: Wat zijn de mogelijkheden en hoe kan ik dit uitvoeren.

graag uw hulp. Bvd

aangepast door Boukies
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Nas is een behuizing met meerdere harddisk.

Je kan met uw laptop of computer er in loggen en alles instellen zoals wie mag komen enz.

Bovendien indien je 4 harddisk NAS koopt dan kan je bij raid5 1 harddisk vervangen zonder gegevens verlies. Bij raid6 is dat 2 harddisk.

Opgelet: NAS wordt meestal verkocht zonder harddisk.

Dan betekend het dat TPlink niet goed is ingesteld.

Meestal kan je oplossen om de netwerkkabel aan de lan aan te sluiten en niet in de wan van TPlink

Als dat niet werkt dan lan gedeelte eens geven van TPlink (screen maken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Nas is een behuizing met meerdere harddisk.

Je kan met uw laptop of computer er in loggen en alles instellen zoals wie mag komen enz.

Bovendien indien je 4 harddisk NAS koopt dan kan je bij raid5 1 harddisk vervangen zonder gegevens verlies. Bij raid6 is dat 2 harddisk.

Opgelet: NAS wordt meestal verkocht zonder harddisk.

Dan betekend het dat TPlink niet goed is ingesteld.

Meestal kan je oplossen om de netwerkkabel aan de lan aan te sluiten en niet in de wan van TPlink

Als dat niet werkt dan lan gedeelte eens geven van TPlink (screen maken)

Ik heb een externe harde schijf via USB met de tplink verbonden. Nu kan ik bestanden halen van en opslaan op mijn externe harde schijf. Helaas alleen mogelijk via windows

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een externe harde schijf via USB met de tplink verbonden

Bij NAS kan je met welke Windows, Linux, Mac, Smartphones enz. aan geraken.

Daar bovenop kan je vanuit overal ter wereld naar de NAS.

Bovendien als de externe schijf stuk is ben je wel alle data kwijt.

Kan je een screen maken zoals gevraagd in bericht 4

Een screen maken is naar uw TPlink gaan met de browser en dan lan gedeelte gaan en dan op PRT SCR toets klikken en plakken in tekenprogramma en opslaan als JPG en hier uploaden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.