Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste forum

In de loop van volgende week zal ik onderdelen bestellen (bij Komplett en Pixmania) voor de bouw van een nieuw PC-systeem (dit is overigens niet mijn eerste bouw). De configuratie moet er als volgt gaan uitzien:

BEHUIZING: Cooler Master Silencio 352

KOELER: Cooler Master Hyper 212 EVO

VOEDING: Corsair CX Series Modular CX430M

MOBO: ASUS H87M-E

PROCESSOR: Intel Core i5-4670

GEHEUGEN: Crucial Ballistix Tactical 8 GB

GRAFISCHE KAART: ASUS GeForce GTX 650 Ti DirectCU II OCHDD: Seagate Barracuda 7200.14

SSD: Kingston SSDNow V300

Ik vraag me echter af of deze koeler (CM Hyper 212 EVO) wel zal passen in de Silencio behuizing? De hoogte van de koeler bedraagt 159 mm, terwijl de kast slechts 200 mm breed is. Bedenk hierbij dat (naast de standoffs, mobo tray, mobo en processormontage zelf) de zijpanelen van deze kast met geluiddempende matten bekleed zijn (met een zekere dikte). Een andere mogelijkheid lijkt mij de Cooler Master Hyper T4 (een stuk minder hoog, en mogelijks ook stiller?), maar die lijkt me dan weer te breed.

Heeft iemand ervaring met deze koeler en/of behuizing? Ik veronderstel dat Cooler Master een zekere marge gebruikt wat hun afmetingen betreft, maar of dat voldoende is om de EVO te kunnen huizen?

Indien jullie nog andere tips of suggesties hebben hoor ik het graag! Alvast bedankt.

Jan Jasper

Geplaatst:

Alvast bedankt voor je reactie Stegisoft.

Het toeval wil dat ik de CX430M net door zijn 500W variant had vervangen (al denk ik dat die 430W het qua voltage ook wel zou trekken). Wat je suggestie voor de koeler betreft: ik ben serieus tussen de twee aan het twijfelen, maar ik ben bang dat de T4 te breed zal zijn en daardoor tegen de grafische kaart zal aandrukken. De koeler en outtake-fan naar boven richten is geen optie voor mij.

Wat denk je?

Jan Jasper

Geplaatst:

Ja, maar die is nog groter. Ik twijfel niet over de koelcapaciteit of de geluidsproductie van de koelers (die zijn goed), wel over de afmetingen. Het gaat namelijk over een micro ATX behuizing met dito moederbord, dus de koeler kan te hoog noch te breed zijn... Ik denk toch voor de T4 te kiezen wegens de iets betere prestaties, met het risico dat deze tegen de grafische kaart aanzit.

Als ik geen antwoord meer krijg sluit ik het topic deze avond en plaats de bestelling. Nogmaals bedankt voor de reacties.

Jan Jasper

Geplaatst:

Qua hoogte is er wat de T4 betreft dus geen probleem (de 212 EVO wel, die is 4 mm te hoog). De T4 is echter een stuk breder. Ik plaats de T4 naar achteren (fan blaast de hete lucht dus in de outtake-fan aan de achterkant van de behuizing), waardoor het koelblok met het breedste deel (ruim 128 mm) toch aardig dicht tegen de grafische kaart zit (daar vlak onder, in het PCIe x16 slot), niet? Dat vraag ik me af. :-)

Soit, ik ga het erop wagen en de bestelling plaatsen. Eens getest zal ik het resultaat hier posten!

Tot later, en nog eens bedankt voor de suggesties.

Geplaatst:

Even om te bevestigen dat het perfect mogelijk is om een T4 op een ASUS H87M-E mobo te installeren (in een Silencio 352 behuizing). Wel moet je er rekening mee houden dat er heel weinig ruimte zit tussen de koeler en een PCIeX16 grafische kaart (zoals verwacht).

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.