Ga naar inhoud

virusmelding bij web.exe.

Aanbevolen berichten

Geachte ,

Ik kan geen enkel programma meer downloaden op de PC Ik krijg

telkens de melding "....web.exe bevatte een virus en is verwijder of virus detected". Ik heb al van alles geprobeerd om dit op

te lossen , echter zonder resultaat. Ook het scannen van de PC loopt vast .

Onvolledig te zijn denk ik , ik heb een tijd met SpyHunter gewerkt. Ik heb dat programma verwijderd ( denk ik toch). Of SpyHunter iets met mijn probleem te maken heeft weet ik niet, maar ik lees daar nogal wat ongemakken over hier op dit forum. Vandaar...

Kunt u dat probleem oplossen voor mij ?

Met vriendelijke groeten

Antoon Boerjan

alias aronjaco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start de PC op in "veilige modus" (met netwerkverbinding).

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

• Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is wordt er een kladblok bestand genaamd "Log" geopend.
  • Plaats de inhoud hiervan in het volgende bericht.

Bekijk ook de instructievideo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

KAPE : eerst een vooral met dank voor uw respons .

Echter , na te hebben opgestart cfrm. uw instructies blijkt dat ik RSIT.exe , in mijn geval 32bits niet kan downloaden. Terug verschijnt het scherm dat zegt dat er een virus is gedetecteerd.

Bijgevolg is het mij niet mogelijk uw verdere richtlijnen toe te passen.

Vriendelijke groeten , en ..kunt u mij verder helpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download 51a46c3b17d42-HitmanPro-logo16px.png "HitmanPro" via de onderstaande link bijvoorbeeld naar het bureaublad op een niet geïnfecteerde computer

Klik hier om de uitgebreide handleiding te raadplegen

• HitmanPro downloaden.(Kies hier de 32 of 64 bit versie).

[*] Dubbelklik op HitmanPro36.exe of HitmanPro36_64.exe om het programma op te starten.

[*] Klik in het beginscherm op de "Kickstartknop" zoals u kunt zien in het onderstaande rode kader.

50f6927fcd9f0-hmpks-a.jpg

[*] Indien er reeds een USB-stick is aangesloten zal HitmanPro Kickstart deze automatisch herkennen en weergeven.

[*] Klik deze USB-stick éénmaal aan waarna u de keuze krijgt om Kickstart te installeren op de USB-stick.

• Voordat HitmanPro.Kickstart wordt geïnstalleerd wordt de USB-stick opnieuw geformatteerd.
    Waarschuwing! Bij het opnieuw formatteren gaan alle gegevens verloren die op de USB-stick zijn opgeslagen.

• Nadat de HitmanPro Kickstart USB-stick is aangemaakt zal deze automatisch “veilig verwijderd” worden van het betreffende systeem waarop deze is aangemaakt.
  • Start de geïnfecteerde computer op van de HitmanPro.Kickstart USB-stick. (Hoe u de computer van een USB-stick kunt opstarten lees u hier)

• Vink de optie "Ik accepteer de voorwaarden van de gebruikersovereenkomst aan" en klik op "Volgende"
  • Klik in het setup scherm nu nogmaals op "Volgende", nu zal automatisch de scan starten, doe verder niets op de computer totdat de scan gereed is.
  • Als de scan klaar is klik je op "volgende"
  • Activeer nu de gratis licentie, hiermee kunt u 30 dagen gratis HitmanPro gebruiken en de gevonden infecties verwijderen.
  • Note: indien u reeds eerder gebruik hebt gemaakt van de 30 dagen trial-versie van HitmanPro is het niet meer mogelijk om gratis de gevonden infecties te verwijderen.
  • Als het verwijderen gereed is klik je onderin het scherm op "Save log" of "Logbestand opslaan" en sla deze op bijvoorbeeld het bureaublad op.
    Post dit logje.
  • Klik nu op de knop "Herstarten".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte ,

Ik heb uw instructies gevolg , met als resultaat , dat HitManPro mij zegt dat ik , na een tijd te hebben gescand, hitmanPro loopt dus , dat ik bepaalde zaken moet wijzigen op mijn PC. Die dingen , zoals de opstart wijzigen , bij mij staat dat ingesteld op " selectief", oets wat echter niet kan worden aangepast. Ook het uitschakelen van de " verkenner" ( ook iets wat mij via de scan wordt aanbevolen) lukt niet. Het enige wat HitmanPro doet is een korte scan , met als resultaat : " geen bedreigingen gevonden".

Echter , op mijn pc zit nu een fireware waarvan ik de afkomst niet ken. Die firewall kan ook niet worden uitgeschakeld.

Ik werk normaal allen met windows security essential, dar is geen firewall ingebouwd toch ?

Kortom , ik denk dat mijn probleem te maken heeft met die firewall. Kunt u dat oplossen ? Bv. Via overname van mijn PC , en zo ja , dan ben ik uiteraard ook bereid u te vergoeden voor uw inspanningen.

Info : Spyhunter gaf mij een oplossing door mij windows defender en windows Essentials te benoemen als .bad en inderdaad , toen kom ik terug Spy Hunter downloaden. Echter , nu ik Spyhunter heb verwijderd lukt er niets meer qua downloaden van enige software.

Vraag : hoe verwijder ik alles op mijn PC, m.a.w. hoe bekom ik de software om mijn computer totaal te cleanen en te straten van nul ? Of ?, is die vraag hier niet actueel ?

Vriendelijke groeten

Antoon

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.