Ga naar inhoud

Microsoft essentials zelfde als windows defender?

arrows

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

Sedert een goede maand heb ik een nieuwe laptop met windows 8. Geen cadeau als je het mij vraagt, al zeker niet als je maar een beperkte kennis hebt van informatica enz...

Nu probeerde ik mijn laptop te beveiligen met Microsoft essentials net zoals op men vorige laptop, maar ik kreeg de melding dit ik reeds eenzelfde beveiliging had via windows defender.

Nu is mijn vraag is mijn laptop wel degelijk doeltreffend beveiligd en gaat het hier om dezelfde antivirus? Indien ik windows defender openklik krijg ik eveneens de melding "groen" en dat de pc beveiligd is. Is dit dan voldoende op deze manier?

2 vraagje.. is ivm Skype. Nu een update van Skype en nog andere zaken heb ik de indruk dat Skype steeds automatisch afsluit. Het is te zeggen volgens mijn contacten blijf ik on line, alleen lijkt het voor mij dat skype is afgesloten omdat ik steeds een blauw scherm krijg ipv mijn contacten en het lijkt dat skype steeds opnieuw opent.

Mocht iemand een antwoord hebben op 1 van deze vragen, zou het fijn zijn deze te lezen.

Ps soms heb ik de indruk dat die bedenkers van al die software en besturingsprogramma's denken dat het voor de modale man even simpel is al voor zij die er alle dagen mee bezig zijn:thumpdown:

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag iedereen,

Sedert een goede maand heb ik een nieuwe laptop met windows 8. Geen cadeau als je het mij vraagt, al zeker niet als je maar een beperkte kennis hebt van informatica enz...

Nu probeerde ik mijn laptop te beveiligen met Microsoft essentials net zoals op men vorige laptop, maar ik kreeg de melding dit ik reeds eenzelfde beveiliging had via windows defender.

Nu is mijn vraag is mijn laptop wel degelijk doeltreffend beveiligd en gaat het hier om dezelfde antivirus? Indien ik windows defender openklik krijg ik eveneens de melding "groen" en dat de pc beveiligd is. Is dit dan voldoende op deze manier?

Vanaf Windows 8 gaat het inderdaad om Windows Defender.

De vorige versies van Windows maken gebruik van Microsoft Security essentials.

Of Windows Defender en Security essentials een uitstekende bescherming bieden? Er bestaat betere software (ook gratis) maar dat is een persoonlijke keuze.

2 vraagje.. is ivm Skype

Welke versie van Skype gebruik je?

De App via het metro (start) venster?

post-23245-1417705664,1554_thumb.png

Of de desktop versie zoals op oudere Windows versies, maar die moet je eerst zelf installeren. En dat kan via deze link.

Best gebruik je deze versie.

post-23245-1417705664,1919_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Clarkie

Dank voor het snelle antwoord.

Ik ben niet zo vertrouwd met al die zaken dus ik denk dat ik het bij deze antivirus laat die er nu opstaat, anders wordt het voor mij alweer een gans gedoe en tis nu niet zo dat ik veel gevaarlijke sites bezoek.

Ik ga inderdaad altijd via die App... In t begin had ik geen probleem, ik kon alleen geen bestandjes ofzo doorsturen. Toen vernam ik dat ik daarvoor een update moest doen en toen dook het probleem van het automatisch afsluiten op

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan.

Indien dit allemaal probleemloos verlopen is en je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop "Markeer als opgelost", die je links onderaan kan terugvinden … zo blijft het voor iedereen overzichtelijk. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.