Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Ik ben ben voor een vriend een pc aan het samenstellen (hij is een totale leek)

De pc moet dienen voor te gamen op 1 27" scherm. (BF4,COD etc.) Alles op de beste kwaliteit.

Nu is dit ook één van de eerste keren dat ik dit doe, en ik zou graag hebben dat iemand nakijkt of alles klopt

kwa socket,grootte van de kast, moederbord etc.. want bij de groottes zit ik vast :S.

Hier is mijn lijstje :)

klik

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Ah, mijn excuses.

Hier is het dan:

1. Waarvoor heb ik een PC nodig? - Gaming op 1 scherm
  2. Wat is mijn budget? - 1300 max
  3. Een merkcomputer of een samenstelling? - Samenstelling
  4. Ga ik overklokken? - Nee
  5. Ga ik later upgraden? -GPU vervanging(of crossfire of SLI) en eventueel meer HDD's.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - USB is wel een must, samen met Sata 600 , want later gaat mijn vriend nog een SSD kopen.
  7. Ga ik zelf assembleren? - Nee.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig? - Ja, W8.1
  9. Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Corsair,coolermaster en Intel zijn de voornaamste.
  10. Heb ik nog randapparatuur nodig? - De rest heb ik zelf :)
  11. Heb ik specifieke wensen? - Nee
  12. Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - Het is gewoon een polsing, mijn vriend kent een handel ergens die tegen een goedkopere prijs ofzoiets doet. Het is gewoon een check van de componenten.

Thx!

Geplaatst:

De onderdelen gaan passen hoor, dat is geen enkel probleem. De kast is wel slecht leverbaar, er zijn gelukkig alternatieven zoals de uitstekende CM 690 III.

Daarnaast is 16GB wellicht iets te veel op dit moment, 8GB volstaat voorlopig. Ook als processor mag je gerust iets lager gaan, de i5 4570K bijvoorbeeld. Tijdens gaming ga je hierin geen verschil merken. Dat geld kan je dan investeren in een SSD of een betere videokaart. Een WD Caviar Green zou ik niet nemen, en al zeker niet als bootschijf. Deze Seagate is een veel betere keuze.

Verder is het prima! :)

Geplaatst:

Hartelijk dank voor het reageren,

ik heb het RAM,HDD,Case aangepast.

Dit is de nieuwe config(inclusief montage deze keer)

klik

De CPU heb ik niet vervangen omdat die pc nog wel even moet verdergaan, de rest RAM/GPU etc, kan je vervangen, eens je je CPU en Moederbord gekozen hebt kan je geen weg meer terug als je wilt upgraden :).

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.