Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

[h=2]icon1.png Re: Windows 8.1[/h]

Geacht Forum,

Pas gekocht een Laptop ASUS met nu Windows 8.1 erop (via update), dus geen ervaring hiermee!

Maar plotseling heb ik een probleem met tegels op het startscherm, sommige gaan bij aanklikken even open maar sluiten weer direct

Niet die van door mij geinstalleerde programma's zoals van het Office 2013 Pakket, e;a, ook niet van Paint, Skydrive en Browsers, maar wel die van b.v Skype, Yahoo, Het weer, Mijn printer, Nieuws en zelfs de Store Tegel, dus eigelijk alle TEGELS (APP's° uit de Windows Store

Wat kan de reden zijn van deze plotselinge verandering en hoe kan ik dat verhelpen?

In afwachting

MVG

Alfons

Geplaatst:

Mijn dank, maar had hiermede geen resultaat

Zoals vermeldt in dat bericht werkt MICROSOFT niet mee om dit op te lossen

Dat moest de PC leverancier maar doen, die had Windows 8.1 voor geïnstalleerd op de PC, ASUS dus in mijn geval

Die getelefoneerd en wisten het op dat moment ook niet, ze zouden terug mailen

Dus wacht ik nog even af

Geplaatst:

Er staan wel meerdere mogelijke oplossingen.

Heb je eerst deze probleemoplosser geprobeerd?

Dan heb je volgende ook nog:

[h=2]Controleren of uw pc is bijgewerkt[/h]Zorg ervoor dat u de meest recente updates op uw pc hebt geïnstalleerd en dat het uitvoeren van de app niet door uw antivirusprogramma wordt geblokkeerd. Zie Windows Update: veelgestelde vragen voor meer informatie over het installeren van updates voor uw pc.

[h=2]Zorg ervoor dat de app niet wordt geblokkeerd door Windows Firewall[/h]Standaard worden sommige apps geblokkeerd door Windows Firewall om uw pc beter te beveiligen. Voor een juiste werking, moet u mogelijk toestaan dat sommige apps via de firewall informatie ontvangen. Zie de sectie Toestaan dat een app informatie ontvangt via de firewall van Windows Firewall van a tot z voor meer informatie.

[h=2]Navragen bij uw systeembeheerder.[/h]Als de pc deel uitmaakt van een netwerk in een organisatie, zoals een school, overheidsinstelling of bedrijf, heeft de systeembeheerder mogelijk het gebruik van bepaalde apps uitgeschakeld of bepaalde apps zelfs verwijderd met Groepsbeleid. Neem contact op met de systeembeheerder als u vermoedt dat u als gevolg van Groepsbeleid een benodigde instelling niet kunt gebruiken.

[h=2]Controleren of uw apps zijn bijgewerkt[/h]Het up-to-date houden van uw apps is de beste garantie dat de apps blijven werken. U kunt dit doen door ervoor te zorgen dat automatische apps-updates zijn ingeschakeld in de Windows Store. Zie Automatische app-updates inschakelen voor meer informatie.

[h=2]App-licenties synchroniseren[/h]Als een licentie voor een app niet meer gesynchroniseerd is met de licentie op uw pc kan het zijn dat de app het niet meer doet.

Voer de volgende stappen uit om de app-licenties te synchroniseren:

  • Tik in het startscherm op Store om Windows Store te openen.
  • Veeg vanaf de rechterrand van het scherm en tik op Instellingen.
    Als u met een muis werkt, wijst u de rechterbenedenhoek van het scherm aan, beweegt u de muisaanwijzer naar boven en klikt u op Instellingen.
  • Tik of klik op App-updates.
  • Tik of klik op Licenties synchroniseren.

[h=2]De app opnieuw installeren[/h]Als uw apps zijn bijgewerkt en als de licenties zijn gesynchroniseerd, kunt u proberen of u het probleem kunt oplossen door de app opnieuw te installeren.

Volg de volgende stappen als u een app opnieuw wilt installeren:

  • Veeg in het startscherm omlaag op of klik met de rechtermuisknop op de app die u wilt verwijderen, tik of klik opVerwijderen en tik of klik vervolgens op Verwijderen.
  • Tik of klik op Store om de Windows Store te openen.
  • Veeg het scherm in vanaf de bovenrand van het scherm en tik op Uw toepassingen.) Als u een muis gebruikt, klikt u met de rechtermuisknop op Uw apps.
  • Tik of klik op de app die u wilt installeren en tik of klik op Installeren.

[h=2]Contact opnemen met de uitgever van de app[/h]Gebruik de ondersteuningsinformatie op de beschrijvingspagina van de app om contact op te nemen met de uitgever van de app en om hulp te vragen als u nog steeds problemen ondervindt.

Volg de volgende stappen als u de app-ondersteuningsinformatie van de uitgever wilt weergeven.

  • Tik in het startscherm op Store om Windows Store te openen.
  • Zoek of blader naar de app en tik of klik er vervolgens op.
  • Schuif naar de sectie Details van de beschrijvingspagina van de app en tik of klik op de ondersteuningskoppeling voor de app onder Meer informatie. De koppeling opent ofwel een e-mailbericht waarmee u contact kunt opnemen met de ondersteuning, of u wordt naar een ondersteuningswebsite geleid.

Geplaatst:

L.S.

Heb alles geprobeerd

Store tegel opent ook niet

Wacht op bericht van ASUS, maar heb er voorlopig weinig vertrouwen in

Lijkt al op de "miskoop van de maand", of ligt het aan de update naar 8.1, oorspronkelijk stond er Windows 8 op geïnstalleerd door de PC fabrikant

Microsoft neem geen verantwoording dat is mij al duidelijk

Er is veel veranderd, een Office pakket 2013 van Microsoft moet je al downloaden van Internet, je krijgt een kaartje met een code erop

CD's worden blijkbaar niet meer verstrekt?

Heb ik nieuws laat ik het zeker weten

Groet

Alfons

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.