Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

de ventilator in mijn laptop draait bijna de hele tijd op volle toeren.

mijn idee was dat er teveel programmas op draaiden, en ik heb hem terug naar fabrieksinstellingen gezet, maar toch is dit probleem niet opgelost

Kan iemand mij raad geven?

Alvast bedankt voor een reactie

Geplaatst:

Over het algemeen wanneer een ventilator constant op hoge toeren blijft draaien is dat meestal te wijten aan een te hoge temperatuur van de processor (cpu).

De oorzaak kan zijn dat er in de loop der tijd stof is gaan ophopen tussen de koelvinnen en de warmte daardoor niet meer afgevoerd kan worden, daardoor wordt de cpu steeds warmer en blijft de ventilator doordraaien in een poging de warmte weg te werken.

Het beste dat je in dit geval kan doen is de laptop kuisen binnenin, en de koelvinnen vrijmaken.

Als je nog nooit een laptop zelf hebt geopend raad ik u ten stelligste aan dit niet zelf te doen maar door een ervaren technieker.

Het geeft geen nut het stof weg te blazen van buiten uit door de openingen, het meeste stof dat tussen de koelvinnen zit zal daar blijven zitten en uiteindelijk duw je het stof er niet uit maar er terug in.

Laat dit liever doen door iemand met ervaring.

Als je nog langer wacht kan het gebeuren dat de cpu te warm wordt en de laptop zichzelf afsluit als voorzorg op beschadigingen.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.