Ga naar inhoud

geen geldig IP-configuratie

sabinev

Aanbevolen berichten

Mijn vader heeft hem een nieuwe laptop aangeschaft.

Op aanraden van mij heeft hij hem een Hp probook i7 windows 7 aangeschaft.(Windows 8 is te moeilijk voor mijn vader)

Deze verloor dikwijls zijn wifi verbinding als men bezig was.

Hp wist ook geen raad en heeft mij dan een nieuwe bezorgt dezelfde.

Ze hebben wel een verkeerde opgestuurd een i5 maar was al blij dat die werkte.

Deze was een paar dagen goed maar nu begint hij ook zijn kuren te krijgen.

Als ik hem opstart de eerste keer krijg ik een gele driehoek met uitroepteken.

Ik ga naar probleem oplossen en hij zegt draadloze netverbinding heeft geen geldig IP-configuratie.

Hij lost het op en meestal als ik hem dan nog eens een paar keer opstart op die dag heeft hij geen problemen meer.

Ik weet niet veel van computers af maar die mens waar ik die gekocht heb (25 j. ervaring) die weet het ook niet meer.

Omdat mijne HP envy windows 7 perfect werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sabinev,

Het lijkt erop dat de draadloze verbinding regelmatig gestoord wordt, waardoor de parameters van de connectie niet meer kloppen. Als je herstart dan wordt de verbinding terug opgebouwd en dan gaat het weer even goed. Ik zou eens proberen uittezoeken of het probleem veranderd of weggaat als je de PC dichter bij de router gebruikt.

Wanneer je zegt dat jou PC wel goed werkt, bedoel je dan vanaf de provider en router van je vader, of gewoon in het algemeen.

Radiostoringen zijn dikwijls moeilijk te localiseren dus een optie is om eens te testen met een kabeltje, als dat wel stabiel is weten we tenminste zeker waar we moeten zoeken.

Kom je er niet uit post dan maar terug met indien mogelijk de details van je internetprovider in kwestie.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zit juist aan de router.

Ik zit tweekamers verder in huis en heb geen probleem.

Het probleem is dat hij het niet altijd heeft.

Vandaag en gisteren weer geen enkel probleem gehad.

Dat kabeltje hebben we al geprobeerd en dan hadden we geen enkel probleem.

Mijn provider is telenet.

Waar ik hem bij gekocht heb die heeft hem uitgetest en die had het zelfde probleem.

Die tweede laptop is wat beter maar heeft dat ook een beetje.

Hij gaat nu proberen mijn geld terug te vragen aan Hp en hij raad mij een acer aan.

Maar dat zal niet lukken denk ik .

Ik zit al trouwens 14 dagen te wachten op het verschil dan ze me moeten terug betalen.

Hij had een i7 en hebben een i5 opgestuurd.

Daar heeft hij nog nooit een probleem met gehad.

De laatste tijd heeft hij niet anders als problemen met Hp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.